Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-20, 00:00
  #1
Medlem
nickeh84s avatar
Vad tycker ni om det? Är det hyckleri/dubbelmoral? Anders Johansson har inte hemlig/skyddad identitet eller adress, ändå döljer han sin egen adress på ratsit.se; https://www.ratsit.se/19700506-Kent_...FFOROLOFENtSuo

Här är Anders Johanssons sida på Mr Koll där en adress syns, stämmer den? https://mrkoll.se/person/Kent-Anders...QmuerAuerArahA

Inte ens validerade medlemmar kan se hans adress på Ratsit. Ingen annan person får ta bort sin adress på detta vis på den sidan så att inte ens validerade medlemmar kan se den. Enda sättet är att få en skyddad identitet/adress.

Tycker ni det enda rättvisa vore att att hänga ut Anders Johansson med sin adress, fulla personnummer, samt namn och fullt personnummer på alla människor som bor i hans hushåll? Med tanke på att det är på detta vis för alla andra människor på ratsit.se. Eller vore det osmakligt att behandla Anders Johansson rättvist och som en i mängden?

En till fråga; Är det tillåtet att här på Flashback lägga ut Anders Johanssons fulla personnummer, adress samt likadant på alla i hans hushåll? Eller måste man ha något sorts utgivartillstånd för att få göra det?
__________________
Senast redigerad av nickeh84 2024-03-20 kl. 00:19.
Citera
2024-03-20, 00:03
  #2
Medlem
svampdamps avatar
Hur vet du att han inte har skyddad adress?
Citera
2024-03-20, 00:04
  #3
Avstängd
Kommer inte alla dessa sidor läggas ned?
Citera
2024-03-20, 00:04
  #4
Medlem
Galejans avatar
Det hade jag också gjort om jag varit honom. Bara idioter tror på ”rättvisa” och lika regler för alla.
Citera
2024-03-20, 00:11
  #5
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Hur vet du att han inte har skyddad adress?

https://mrkoll.se/person/Kent-Anders...QmuerAuerArahA

Blir man inte dold på Mr Koll då?
Citera
2024-03-20, 02:39
  #6
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Hur vet du att han inte har skyddad adress?
Om man har skyddat identitet är man inte sökbar överhuvudtaget.
Citera
2024-03-20, 05:35
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Vad tycker ni om det? Är det hyckleri/dubbelmoral? Anders Johansson har inte hemlig/skyddad identitet eller adress, ändå döljer han sin egen adress på ratsit.se; https://www.ratsit.se/19700506-Kent_...FFOROLOFENtSuo

Här är Anders Johanssons sida på Mr Koll där en adress syns, stämmer den? https://mrkoll.se/person/Kent-Anders...QmuerAuerArahA

Inte ens validerade medlemmar kan se hans adress på Ratsit. Ingen annan person får ta bort sin adress på detta vis på den sidan så att inte ens validerade medlemmar kan se den. Enda sättet är att få en skyddad identitet/adress.

Tycker ni det enda rättvisa vore att att hänga ut Anders Johansson med sin adress, fulla personnummer, samt namn och fullt personnummer på alla människor som bor i hans hushåll? Med tanke på att det är på detta vis för alla andra människor på ratsit.se. Eller vore det osmakligt att behandla Anders Johansson rättvist och som en i mängden?

En till fråga; Är det tillåtet att här på Flashback lägga ut Anders Johanssons fulla personnummer, adress samt likadant på alla i hans hushåll? Eller måste man ha något sorts utgivartillstånd för att få göra det?

Högafflar utanför honom och tomater i handen kan jag tycka.

ALLA jävla uppgifter om människor borde försvinna.

Inte en jävel har o göra med mina skulder, mina lån, min taxering.
Inte en jävel har o göra med mina fastigheter.
Inte en jävel har o göra med min adress.
Inte en jävel har o göra med mina bilar.
Inte en jävel har o göra med mina 4 sista (Ja, dom finns helt gratis bara o logga in på de här sidorna och sök på folk så får man HELA PERSONNUMRET).

IMAGINE, just fucking imagine ifall USAs skulle ha ett sånt här system. Det hade blivit inbördeskrig direkt. Mindre än 1% hade velat ha det.

Jag ser fördelar men nackdelarna är större och det har inget o göra i en tid med internet.

Vi behöver inte veta den här informationen. Den borde ligga bakom domstolsbeslut och i speciella fall där man verkligen behöver det i något särskilt syfte. Inte gömmas bakom "ansvarig utgivare" fullkomligt tramsigt.
Citera
2024-03-20, 06:18
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreoAxier
Högafflar utanför honom och tomater i handen kan jag tycka.

ALLA jävla uppgifter om människor borde försvinna.

Inte en jävel har o göra med mina skulder, mina lån, min taxering.
Inte en jävel har o göra med mina fastigheter.
Inte en jävel har o göra med min adress.
Inte en jävel har o göra med mina bilar.
Inte en jävel har o göra med mina 4 sista (Ja, dom finns helt gratis bara o logga in på de här sidorna och sök på folk så får man HELA PERSONNUMRET).

IMAGINE, just fucking imagine ifall USAs skulle ha ett sånt här system. Det hade blivit inbördeskrig direkt. Mindre än 1% hade velat ha det.

Jag ser fördelar men nackdelarna är större och det har inget o göra i en tid med internet.

Vi behöver inte veta den här informationen. Den borde ligga bakom domstolsbeslut och i speciella fall där man verkligen behöver det i något särskilt syfte. Inte gömmas bakom "ansvarig utgivare" fullkomligt tramsigt.

Jag håller med fullständigt!

Frågade en gång min släkt i Finland om dem har nån liknande tjänst i Finland. Dom blev helt förskräckta. Jag hade velat ha det i det syftet att leta efter gamla skolkompisar.

Tom tjänster som Eniro är bakom lås och bom, du måste registrera dig med ett finskt mobilabbonemang för att få tillgång till sidan.

Resultatet = inga jävla lurendrejare eller försäljare ringer mitt finska nummer.

Svenskt nummer ringer allt möjligt löst folk och ja jag har tagit bort den från eniro, men räcker väl att den varit ute där en gång för hela världen!
Citera
2024-03-20, 06:44
  #9
Medlem
En klok man. Jag hoppas att Riksdagen tar beslut så att vi kan förslut på eländet. Det öppna Sverige ör ingen bra idé längre, tyvärr. När man var tvungen att skriva brev eller ringa till Skatteverket för att få fram uppgifterna gick det väl an. Men nu, tidens har förändrats så nu måste vi se till att vi skyddas. Kontakta din riksdagsledamot och ställ krav. Om flera gör det så kanske saker händer.
Citera
2024-03-20, 08:26
  #10
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Vad tycker ni om det? Är det hyckleri/dubbelmoral? Anders Johansson har inte hemlig/skyddad identitet eller adress, ändå döljer han sin egen adress på ratsit.se; https://www.ratsit.se/19700506-Kent_...FFOROLOFENtSuo

Här är Anders Johanssons sida på Mr Koll där en adress syns, stämmer den? https://mrkoll.se/person/Kent-Anders...QmuerAuerArahA

Inte ens validerade medlemmar kan se hans adress på Ratsit. Ingen annan person får ta bort sin adress på detta vis på den sidan så att inte ens validerade medlemmar kan se den. Enda sättet är att få en skyddad identitet/adress.

Tycker ni det enda rättvisa vore att att hänga ut Anders Johansson med sin adress, fulla personnummer, samt namn och fullt personnummer på alla människor som bor i hans hushåll? Med tanke på att det är på detta vis för alla andra människor på ratsit.se. Eller vore det osmakligt att behandla Anders Johansson rättvist och som en i mängden?

En till fråga; Är det tillåtet att här på Flashback lägga ut Anders Johanssons fulla personnummer, adress samt likadant på alla i hans hushåll? Eller måste man ha något sorts utgivartillstånd för att få göra det?

Det framgår ju av register att Lars Save äger Ratsit AB. Är du utvecklingsstörd?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback