Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-24, 17:42
  #481
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Det är inte Jacob Sempler...
Precis.
Citera
2024-04-24, 18:58
  #482
Medlem
Kuwkenkukeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Precis.

Jacob Sef*rin tänker ni kanske på. Han är i alla fall tillbaka.
Citera
2024-04-28, 22:29
  #483
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogadon
Nja, det står ingenstans beskrivet att hon tog livet av sig, bara att hon dog 2013, (det året har jag för mig att det var). Självmordsspekulationerna började här i tråden.

Det finns ett inlägg med bild någonstans vid vattnet i Stockholm där han är och tänder ett ljus (tror jag) för sin mamma. Iaf tänker på henne och minns. Förstår det som hennes sista plats.
Citera
2024-04-28, 22:32
  #484
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Det finns ett inlägg med bild någonstans vid vattnet i Stockholm där han är och tänder ett ljus (tror jag) för sin mamma. Iaf tänker på henne och minns. Förstår det som hennes sista plats.

Det kan iof vara så att hennes aska är strödd i vattnet…
Citera
2024-04-29, 09:57
  #485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Det kan iof vara så att hennes aska är strödd i vattnet…

Hon är begravd på
Galärvarvskyrkogården som ligger på Djurgården, Djurgården ligger vid vatten
Citera
2024-04-30, 19:58
  #486
Medlem
Kan ju självklart vara 100% icke kopplat till detta, men igår stod det en civil polisbil parkerad utanför Jacobs kontor en längre stund. Såg inga poliser men gick inte att missa det var en civilbil.
Citera
2024-05-01, 10:34
  #487
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jo, jag läste en blogg som skrev om Jacobs förtvivlan över att hennes alkoholism eskalerat, så visst ligger det nära till hands att hon söp ihjäl sig?
En bottenlös sorg för henne, förmedlar han ju dock i sina inlägg.
Han förlorade ju henne oavsett.

Mja, att supa ihjäl sig, är inte detsamma som att begå självmord.
Citera
2024-05-01, 10:48
  #488
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Det kan iof vara så att hennes aska är strödd i vattnet…
Nej, hon ligger begravd på Galärvarvskyrkogården. Finns bild på hans fb därifrån.
https://www.geni.com/people/Gunilla-...00178668858835
Citera
2024-05-01, 16:06
  #489
Medlem
Påminner om Tommy Tysper som också hade litet barn. Och han i Broder Daniel. Men också om Johanna Sällström. Allt verkar åtminstone på ytan se ut som om de har allt och alla, kanske nästan alla, kan inte förstå efteråt varför det hände.

Men bottenlösa depressioner som slår till oerhört fort får den som drabbas, och nog aldrig varit med om ett sådant mörker, att helt förlora kontakten med verkligheten. I psykmanualen där olika frågor ställs för att mäta just om den som svarar är deprimerad och hur djup depressionen i så fall är ingår hur personen ser på framtiden.

Den som blir fruktansvärt deprimerad kan till exempel få för sig att familjen skulle må bättre om den försvann. Helt knäppt men så kan den känna och det är känslorna och inte hjärnan som styr då när mörkret är fullständigt.

Tror också att han inte hade familj, vänner och andra som kunde vara hans genuina stöd i det här fallet. Så är det tyvärr också ofta. För de förstår inte heller allvaret. Hur ska de kunna det när inte den som drabbas gör det?
Citera
2024-05-04, 20:10
  #490
Medlem
Nu borde han väl rimligtvis ha hittats om han har hoppat i plurret i stan?
Citera
2024-05-05, 21:32
  #491
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stejven
Nu borde han väl rimligtvis ha hittats om han har hoppat i plurret i stan?

ganska strömt så kan ha flyttas långt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback