Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-17, 08:03
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Det bästa du kan göra är att du bokar tre dagar på ett hotell och går lite lokalt och kollar på billiga rum. Du kan bara banka på dörren och fråga vad det kostar.
Man kan alltid förhandla priser på ett hotell om man ska stanna en månad.
Eftersom du verkar lite snål kanske du kan ta in på Hostel. Då kan du tjäna väldigt mycket pengar eller spara väldigt mycket. Det finns många svenska som kör runt och backpackar i Asien.
Haha, snål ja. Men det handlar om IQ också. Om jag vet att jag ska vara där 30 dagar, varför betala dubbla priset? ....Men bra tips annars!
Citera
2024-03-17, 08:04
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Vilken stad är det du kollar på? Dom flesta ställena som inte ligger heeelt off utan någonting alls får du inga lyxsviter för 4,000 thb/månad
Kollar just nu mest på Hua Hin... vill ha lugn =)
Citera
2024-03-17, 09:05
  #15
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svulstism
Haha, snål ja. Men det handlar om IQ också. Om jag vet att jag ska vara där 30 dagar, varför betala dubbla priset? ....Men bra tips annars!
Jag tänker lite grann på om man åker till Thailand behöver man inte ha så höga IQ. Det känns som att man kan Leva loppan ändå. Har man råd att betala flygbiljetten kanske man kan glida lite grann.
Det är det bara att man inte behöver snåla och sitta och äta nudlar och fisk och ris hela veckorna.
Man måste öppna plånboken och göra det bästa av situationen.
Annars kan man lika väl sitta hemma i Haninge och runka.
Citera
2024-03-17, 12:58
  #16
Medlem
bäst är nog att bara åka dit ock ta in på ett billigt pang nån natt sen kolla runt ock är det bara för en månad är nog hotell bäst ,fråga om du kan får rabatt om du stannar flera dagar, skicka förfrågan på mailen .sen kanske det är dumt att låsa sig på samma ställe en hel månad
smart att provbo en natt innan man slår till ock betalar för en längre period

men första frågan är vart du vill bo strand eller bangkok
__________________
Senast redigerad av diseledvin 2024-03-17 kl. 13:25.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3594570

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback