Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-14, 19:54
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Kan det vara att SSD:n börjar bli full som är problemet? Typ att windows använder disken för tillfällig lagring av page-fil eller nåt sånt?


Gjorde ett försök att boota om datorn, första gången jag gör det. Laddade ner win10 från tpb och fixade med usb och rubor eller vad det hette.. kan ha fuckat upp hela datorn.. kom in i windows till skrivbordet men den lokaliserade bara min ssd då. Inte min hdd. Installerade det på min ssd. Så testar nu att köra om processen gjorde båda hårddiskar till "primary".. shit alltså jag ska inte pilla med det här..
Citera
2024-03-14, 19:58
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Kan det vara att SSD:n börjar bli full som är problemet? Typ att windows använder disken för tillfällig lagring av page-fil eller nåt sånt?

Tror jag fick ordning på det. Ser iaf båda mina hårddiskar nu. Windows installerat på min ssd. Inget är som förut dock. Det står att jag har 1000hz refresh rate och inte 144 som det stod innan i bildskärmsinställningarna. Anyway vi får se om datorn blivit bättre eller om jag fuckat upp den med ett shady windows. Alltså är tömt iaf.
Citera
2024-03-14, 20:05
  #15
Medlem
Allt ser helt banans ut efter jag bootade om.. kan inte heller installera saker på min hdd bara min ssd... Varför? Nåt gick jävligt snett när jag bootade om den men vad?
Citera
2024-03-14, 20:13
  #16
Medlem
Okej jag skulle verkligen inte bootat om min PC med ett nedladdat windows. Fick det installerat på min ssd men kan inte installera typ steam på min 1tb hdd???
Citera
2024-03-14, 23:32
  #17
Medlem
Fixat. Tror jag. Kunde inte installera steam-clienten på D: driven först.. men gick att installera spel. Windows ska va installerat på C: kör dock med trial windows (legit) så kommer la få varning snart att köpa men då får det la bli g2a eller nåt.
__________________
Senast redigerad av Snarkomanen 2024-03-15 kl. 00:01.
Citera
2024-03-16, 22:37
  #18
Medlem
calvinclowns avatar
De flesta spel på high tvivlar jag på. Den processorn är as gammal. Jag hade formaterat om alltihopa och börjat om.
Citera
2024-03-17, 07:41
  #19
Medlem
PeterNosters avatar
Det där felmedelandet är tydligen ganska vanligt.

Citat:
Orsaker till felkod "0x8007232b"
Om du har fått den här varningen på din dator betyder det att det uppstått ett fel i ditt system. Felkoden "0x8007232b" är en av de vanligaste orsakerna som användare kan få på grund av felaktiga installationer eller avinstallationer av programvara som kan ha lämnat ogiltiga inmatningar i systemelement. Andra potentiella orsaker kan vara felaktig avstängning av system, till exempel på grund av strömavbrott, att en person utan teknisk kunskap tagit bort en nödvändig systemfil eller inmatning i systemelement av misstag samt flera andra faktorer.

Det finns program som säger sig fixa felet men jag tycker du gör rätt i att installera om.
https://wikifixes.com/sv/errors/0x/0...0aAiAzEALw_wcB

En windows-licens kostar inte mycket idag och du kan ladda ner en riktig version här:
https://www.microsoft.com/sv-se/soft...load/windows10

Lisens:
https://programvaruexperten.se/produ...gaAu8SEALw_wcB

Jag fixade lisensieringen på "annat" sätt för Windows 7 och fick då uppgradering till Win 10 gratis. Men för det priset.....
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback