Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-13, 23:47
  #1
Medlem
Shadowk102s avatar
Hej,
Flera gånger har jag sett på mrkoll.se att fattiga personer syns där så fort man söker efter dem medan rika som Stefan Persson inte syns.

Hur har Stefan Persson fixat anonymitet hos Mrkoll?

P.s. Jag vill också ha det som han så att min information inte skickas till vemsomhelst.
__________________
Senast redigerad av Shadowk102 2024-03-13 kl. 23:47. Anledning: Stavfel.
Citera
2024-03-13, 23:52
  #2
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowk102
Hej,
Flera gånger har jag sett på mrkoll.se att fattiga personer syns där så fort man söker efter dem medan rika som Stefan Persson inte syns.

Hur har Stefan Persson fixat anonymitet hos Mrkoll?

P.s. Jag vill också ha det som han så att min information inte skickas till vemsomhelst.
Om du läst din länk ordentligt ser du att den redogör för hans taxerade inkomst enligt uppgifter från SKV. Han är alltså inte mer anonym än någon annan, hans personliga uppgifter lika tillgängliga som dina.
Citera
2024-03-14, 00:01
  #3
Medlem
Shadowk102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Om du läst din länk ordentligt ser du att den redogör för hans taxerade inkomst enligt uppgifter från SKV. Han är alltså inte mer anonym än någon annan, hans personliga uppgifter lika tillgängliga som dina.
Mrkoll garanterar anonymitet till mer än honom och det här är något jag vet. Gräddan av Sveriges rikedomsfantaster är nog alla dolda hos Mrkoll.
Citera
2024-03-14, 00:02
  #4
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowk102
Hej,
Flera gånger har jag sett på mrkoll.se att fattiga personer syns där så fort man söker efter dem medan rika som Stefan Persson inte syns.

Hur har Stefan Persson fixat anonymitet hos Mrkoll?

P.s. Jag vill också ha det som han så att min information inte skickas till vemsomhelst.

I fallet Stefan Persson så har han skyddade personuppgifter, vilket förklarar varför hans uppgifter inte syns på ex MrKoll (som ju hämtar sina uppgifter från ex SKV).
Citera
2024-03-14, 00:39
  #5
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
I fallet Stefan Persson så har han skyddade personuppgifter, vilket förklarar varför hans uppgifter inte syns på ex MrKoll (som ju hämtar sina uppgifter från ex SKV).

Men frågan kvarstår väl ändå varför hans uppgifter är skyddade.

Är lagen lika för fattiga och rika?
Citera
2024-03-14, 00:48
  #6
Medlem
Shadowk102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Men frågan kvarstår väl ändå varför hans uppgifter är skyddade.

Är lagen lika för fattiga och rika?
Mycket konstigt finns i lagen, som att Islam är en respektabel religion enligt dem. Fast tänk bara på alla som skickades för att kriga i Första världskriget. De var fattiga soldater och eliten stred väl inte ens på någon front. Så man blir exponerad för t.ex. ryssen genom Mrkoll precis som vissa polacker blev i Kostuchniowka slaget år 1916 medan eliten är dold.
Citera
2024-03-14, 08:12
  #7
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Är lagen lika för fattiga och rika?

Ja, om det finns en hotbild mot både den rike och den fattige.
Citera
2024-03-14, 10:51
  #8
Avstängd
GameGMEStops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowk102
Mrkoll garanterar anonymitet till mer än honom och det här är något jag vet. Gräddan av Sveriges rikedomsfantaster är nog alla dolda hos Mrkoll.
Samma sak med VDN för ratsit, han är anonym helt och hållet på sin sida, men han tycker om att ge ut våra detaljer
Citera
2024-03-14, 22:19
  #9
Medlem
Shadowk102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GameGMEStop
Samma sak med VDN för ratsit, han är anonym helt och hållet på sin sida, men han tycker om att ge ut våra detaljer
Snacka om dubbelmoral som fan. Hur kan dom motivera sådant? Som att kasta svenska kristna till lejonen mycket. Måste ha hänt extrema saker då några illasinnade hittat adresser till folk som sedan blivit brottsoffer genom svenska tjänster som Mrkoll. Fast vet inte om vi någonsin kommer få reda på sådana fall. Google i USA tillåter folk att maskera sina hus nu tror jag, låter schysst av Alphabet Inc.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback