Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-11, 10:14
  #1
Medlem
Jag är en grabb på 30 år och har tagit tramadol oregelbundet i 2 år för social ångest och generell nedstämdhet. Jag har försökt att ta tramadol en gång i veckan men som ni vet är opioder extremt beroende framkallande och gör dig till en väldigt impulsiv person. 150 mg en gång i veckan gick över till 1 g tramadol varannan dag. Jag har varit tramadolfri i tre dagar nu och lider av avtändning. Inte den extremaste at'n med kallsvettningar osv. Men snarare nedstämdhet och väldigt ostimulerad.

Jag har 5 g svamp hemma och jag tänkte microdosera framöver för min ångest och nedstämdhet. Bör jag vänta med det tills min avtändning går över alltså om två veckor ish. Eller kan jag börja microdosera redan nu?
Och hur bör jag dosera då om jag är 173 cm lång och 60 kg.
Jag skulle uppskatta om någon annan har microdoserat under AT och skulle vela dela med sig hur det gick.
Citera
2024-03-11, 11:28
  #2
Avstängd
Käkat förut?
Annars ett råd -förutom om du inte har svagt psyke förstås- sov, vänta ut allt, kasta i dig torkat, svälj ner skit varma koppen etc, ner me allt, lugn musik, efter ett par timmar SER du klart och vet hur du ska göra med allt.

Njut av resan sov ut ordentligt nu mano!
Bless
Citera
2024-03-11, 11:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
Käkat förut?
Annars ett råd -förutom om du inte har svagt psyke förstås- sov, vänta ut allt, kasta i dig torkat, svälj ner skit varma koppen etc, ner me allt, lugn musik, efter ett par timmar SER du klart och vet hur du ska göra med allt.

Njut av resan sov ut ordentligt nu mano!
Bless
Jag är inte efter en resa på svamparna, kanske i framtiden. Jag är mer ute efter de medicinska krafterna den har, neuroplastisitet etc.
Citera
2024-03-11, 12:51
  #4
Medlem
StonedMonkeys avatar
Det säger sig själv att det är bättre att vänta, med det sagt, eftersom du inte ska trippa utan bara mikrodosera skulle du nog kunna börja redan nu. Men som sagt det är ju helt klart bättre att låta kroppen och psyket återhämta sig mer.
Citera
2024-03-11, 21:22
  #5
Medlem
trueforgoods avatar
Absolut korkat, rakt igenom. Om jag mår dåligt och har ångest och microdoserar blir ångesten bara värre, och att ta psykedelia under en avtändning är verkligen att be om att må dåligt.

Don't do it.
Citera
2024-03-11, 21:27
  #6
Medlem
ruttenfimps avatar
Själv hade jag nog tagit 3g svamp och trippat till mig ett bättre levande. När jag gått ner mig lite för mycket i drogerna brukar jag ta en tripp och det tar har hjälp mig ta mig ur beroenden mycket lättare även om jag faller tillbaka efter nån månad igen hehe
Citera
2024-03-11, 21:44
  #7
Medlem
Alla pengar du kastat på tramadol hade du kunnat lägga på att gå i KBT eller annan terapi i stället och blivit kvitt din ångest. Du kan inte knarka dig frisk.
Citera
2024-03-11, 21:55
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Absolut korkat, rakt igenom. Om jag mår dåligt och har ångest och microdoserar blir ångesten bara värre, och att ta psykedelia under en avtändning är verkligen att be om att må dåligt.

Don't do it.
Har du läst på om microdosering något? Det finns tusentals som hävdar att det har hjälpt de med sin ångest. Finns även en studie som säger att den hälper mot ångest eller depression.
Citera
2024-03-11, 22:09
  #9
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danieel90
Har du läst på om microdosering något? Det finns tusentals som hävdar att det har hjälpt de med sin ångest. Finns även en studie som säger att den hälper mot ångest eller depression.

Jag har stor erfarenhet av psykedelia och kan säga att det där är högst individuellt. Oavsett vad är det ingen bra idé att ta det under en avtändning eftersom kroppen är i fight/flight och lätt tolkar upplevelser som är främmande som skrämmande. Hög risk för ökad ångest och förvärrad avtändning rent allmänt.
Citera
2024-03-11, 22:11
  #10
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danieel90
Jag har 5 g svamp hemma och jag tänkte microdosera framöver för min ångest och nedstämdhet. Bör jag vänta med det tills min avtändning går över alltså om två veckor ish. Eller kan jag börja microdosera redan nu?
Och hur bör jag dosera då om jag är 173 cm lång och 60 kg.
Jag skulle uppskatta om någon annan har microdoserat under AT och skulle vela dela med sig hur det gick.

Jag har väldigt svårt att se hur mikrodosering skulle hjälpa öht utan minst ett par stycken makrodoseringar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback