Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-22, 14:51
  #1
Medlem
Hej,

Min arbetstelefon från mitt senaste jobb fick jag efter muntlig överenskommelse med min chef (ej VD) behålla efter jag avslutade min anställning i december. För en vecka sedan så gick skärmen sönder och jag är i kontakt med mitt försäkringsbolag för en ersättningsprodukt. Nu ber de efter kvitto. Jag har kvittot för Bolagets köp av telefonen, men undrar om försäkringsbolaget kommer acceptera om jag skickar över kvittot med förklaringen att jag fick behålla telefonen?
Citera
2024-02-22, 15:02
  #2
Medlem
Kostar inget att försöka....
Citera
2024-02-22, 17:23
  #3
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerImperator
Hej,

Min arbetstelefon från mitt senaste jobb fick jag efter muntlig överenskommelse med min chef (ej VD) behålla efter jag avslutade min anställning i december. För en vecka sedan så gick skärmen sönder och jag är i kontakt med mitt försäkringsbolag för en ersättningsprodukt. Nu ber de efter kvitto. Jag har kvittot för Bolagets köp av telefonen, men undrar om försäkringsbolaget kommer acceptera om jag skickar över kvittot med förklaringen att jag fick behålla telefonen?

Utan att vara helt säker, skulle jag säga ja. Kvittot visar hur gammal den är och vad den kostade ny, kan du bara ovanpå det (genom ett intyg från arbetsgivaren) bevisa att den är din så kan det knappast vara några problem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback