Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-21, 16:56
  #13
Medlem
Ett alternativ skulle ju vara om du skrev ett nytt förtydligande inlägg som moderator kumde fästa upp som inlägg nr 2 om den möjligheten. Finns.

Då bibehålls iaf primcipen att inte ändra i användarnas inlägg.
Citera
2024-02-22, 00:04
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Ett alternativ skulle ju vara om du skrev ett nytt förtydligande inlägg som moderator kumde fästa upp som inlägg nr 2 om den möjligheten. Finns.

Då bibehålls iaf primcipen att inte ändra i användarnas inlägg.

Bra där
Citera
2024-02-24, 07:29
  #15
Avstängd
Be någon annan skriva inlägget, alltså med den frågeställningen, och be om att få din tråd infogad. Där kan du ju skriva ett nytt inlägg.
Citera
2024-03-03, 02:17
  #16
Medlem
SvenHelsings avatar
Här har vi ett praktexempel på vad jag menar. Samma fråga om och om igen genom hela tråden.

(FB) Bilsbesiktning, vad ska en besiktningsman veta?

Trådstart:

Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Hej!

Hade den första besiktningen på min frus Mercedes C-klass idag. Fick underkänt för att varningstriangel saknades. Inget allvarligt fel såklart som kräver återbesiktning men ändå. Jag blir väldigt förvånad för mig veterligen har varningstriangeln inte ens använts. Hon som gör besiktningen säger att hon har kollat överallt. Jag går in i instruktionsboken om var varningstriangeln finns ( och det ska sägas att den är inte lätt att hitta om man inte vet) men där är den mycket riktigt. Jag har levt i tron att de som jobbar med att besiktiga bilar har koll på de vanliga modellerna (hade förstått om det var något ovanligt men en Mercedes C-klass är fan inget ovanligt). Min fråga: Gör hon det för att djävlas (den var inte lagd i bagageutrymmet så hon inte behövde leta), eller hittar hon den inte på riktigt?

Andra svaret kommer med en rätt självklar invändning

Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Min personliga erfarenhet är att de inte vill underkänna bilar. Snälla vid gränsfall så man slipper ombesiktning. Men varningstriangeln väl synlig i bagaget, bältena i baksätet redan knäppta, och städad bil kanske ger lite goodwill.

Och i inlägg #4 svarar TS detta
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Ja nu handlade det om att varningstriangeln inte var synlig och hon "letade jättelänge efter den".

Men typ hela tråden är fylld av olika varianter på frågan om varför TS inte lade fram varningstriangeln så att den är synlig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback