Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-14, 16:52
  #1
Medlem
Keldors avatar
Någon här som har ett idiotsäkert sätt att skapa ett Amerikanska Apple-ID så man kan köpa serier via Apple-TV? Är det ens möjligt?

Är inte så tekniskt insatt men förstår att man åtminstone måste använda en VPN och ett betalkort som helst ska vara registrerat i USA.
Citera
2024-02-14, 17:57
  #2
Medlem
Dulces avatar
Får jag fråga vad syftet är med detta så kanske jag kan bidra med förslag
Citera
2024-02-14, 19:13
  #3
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dulce
Får jag fråga vad syftet är med detta så kanske jag kan bidra med förslag
Annat utbud i USA
Citera
2024-02-14, 23:41
  #4
Medlem
auto-fellatios avatar
Hitta en adress i USA som har samma tre första siffror i postnummer som ditt kreditkorts "address" +00.

Har du postnummer 12345, så leta upp en adress med zip 12300. Funkar inte det så ta en som har exakt samma postnummer.

Sen använder du den adressen som billing adress.

Har fungerat för mig flera gånger då jag behövt "låtsas" vara i USA.

De brukar matcha postnummer och namn för att verifiera kort.

Om de inte ens kräver en "riktig" adress kan du ju bara hitta på att du bor på 987 flashbackstreet, 12300, flashbackville, Alabama. Oftast brukar de ju dock ha kopplat till nåt system så man måste välja en address som faktiskt existerar.
Citera
2024-02-15, 01:08
  #5
Medlem
Keldors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dulce
Får jag fråga vad syftet är med detta så kanske jag kan bidra med förslag

Går bara att köpa filmer i Sverige, och inte serier. För detta behövs ett amerikanskt eller kanadensiskt konto.

Citat:
Ursprungligen postat av auto-fellatio
Hitta en adress i USA som har samma tre första siffror i postnummer som ditt kreditkorts "address" +00.

Har du postnummer 12345, så leta upp en adress med zip 12300. Funkar inte det så ta en som har exakt samma postnummer.

Sen använder du den adressen som billing adress.

Har fungerat för mig flera gånger då jag behövt "låtsas" vara i USA.

De brukar matcha postnummer och namn för att verifiera kort.

Om de inte ens kräver en "riktig" adress kan du ju bara hitta på att du bor på 987 flashbackstreet, 12300, flashbackville, Alabama. Oftast brukar de ju dock ha kopplat till nåt system så man måste välja en address som faktiskt existerar.

Tack för infon.
Citera
2024-02-15, 02:10
  #6
Medlem
Eller så går du bara den 'gråa' vägen och använder plexTV mediacenter med ditt eget utbud eller IPTV lösning.

Går säkert att ordna ett amerikanskt apple konto men problemet blir, när du väl loggar in i sverige med din svenska IP&dns så lär det blockeras, även om du använder vpn så lär det blockeras antingen pga vpn är blockerad eller så är bara kopplingen skit eftersom den buffrar till vpn servern i amerika och sedan ända vägen hit...
Citera
2024-02-15, 02:22
  #7
Medlem
auto-fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Eller så går du bara den 'gråa' vägen och använder plexTV mediacenter med ditt eget utbud eller IPTV lösning.

Går säkert att ordna ett amerikanskt apple konto men problemet blir, när du väl loggar in i sverige med din svenska IP&dns så lär det blockeras, även om du använder vpn så lär det blockeras antingen pga vpn är blockerad eller så är bara kopplingen skit eftersom den buffrar till vpn servern i amerika och sedan ända vägen hit...

Nu vet jag inte hur de kör med sin apple streaming men att köpa appar och annat som bara finns i amerikanska appstore går utmärkt utan VPN såvida det inte ändrats nyligen. Eftersom de "kräver" lokal address vid sign up kanske de bara filtrerar på vilket land kontot tillhör, så ett amerikanskt konto alltid har amerikanskt utbud oavsett var. Det är dock inget jag själv prövat.
Citera
2024-02-15, 02:34
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auto-fellatio
Nu vet jag inte hur de kör med sin apple streaming men att köpa appar och annat som bara finns i amerikanska appstore går utmärkt utan VPN såvida det inte ändrats nyligen. Eftersom de "kräver" lokal address vid sign up kanske de bara filtrerar på vilket land kontot tillhör, så ett amerikanskt konto alltid har amerikanskt utbud oavsett var. Det är dock inget jag själv prövat.

Köpa appar och annat funkar troligtvis helt okej, men det är just strömningen jag menar kommer skilja på sig på grund av limiteringar.
Då andra strömningstjänster har gjort det så tänker jag att apple har troligtvis gjort samma sak.
Citera
2024-02-15, 02:46
  #9
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldor
Någon här som har ett idiotsäkert sätt att skapa ett Amerikanska Apple-ID så man kan köpa serier via Apple-TV? Är det ens möjligt?

Nej, det går inte köpa serier från Apple, oavsett region. Du kan bara betala en engångsavgift, för ett långlån. Serierna är knutna till deras enheter, och de kan inte ärvas av dina barn. Således är serierna inte dina även om du betalat för dom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback