Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-16, 07:32
  #13
Medlem
Fruxo9987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Tt ni använder samma är inte samma som i att samma är standard...

Med det sagt, kan det ju vara din mail-app som är "ostandard" också.

De flesta apps kan "återståallas" till standard i appens inställningar... Prova det till att börja med.

Det är en webbapplikation som heter Klaviyo. Inte en skrivbords-app.

Citat:
Ursprungligen postat av Herrnyfiken
Prova shift+enter och se om det fungerar som nödlösning.

Det fungerar inte. Varje gång jag använt enter (eller radbrytning, som någon sa), så uppstår detta problemet. Vare sig det är endast enter, shift+enter eller någon annan av de flertalet kombinationer som finns.

Citat:
Ursprungligen postat av system
Retur = nytt stycke
Retur + Shift = ny rad
Enter = ny spalt
Enter + Shift = ny sida (eller textram)

Jag föreslår att TS gör det enkelt för sig genom att kopiera vald text och klistra in i Textredigerare.

Inställningar för Textredigerare ska i förväg vara: Nytt dokument = ren text

Därefter ska texten på nytt markeras och kopieras, för att därefter klistras in på lämpligt ställe.

Om där föreligger ytterligare problem så finns jag här för TS via PM, och jag kommer att ge relevant info till denna tråd ifall andra kan ha nytta av detta.

Detta tar alldeles för lång tid. När jag copy/pastear text så är det för att jag översätter texter under tidspress. Då går det snabbare att kopiera/klistra in på ett sätt där jag delar upp en text i flera copy/paste där jag undviker att få med radbrytning/enter. Textstyckena är ofta maximalt 3-4 meningar, men jag översätter samma texter till flera olika språk, så det tar en del tid totalt sett.
Citera
2024-03-16, 19:14
  #14
Medlem
systems avatar
Enter betyder inte ny rad. Det var det viktiga i vad jag försökte förklara.

Du gör vad du vill av min och andras info.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback