Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-06, 13:20
  #1
Medlem
Mitt tangentbord har av någon konstig anledning börjat mata in fel och skriver inte ut det som knappen ska göra. Det verkar inte vara sönder eftersom det fungerar utan problem på annan dator, men vissa specifika knappar, men inte alla, matar in fel inmatningsdata. Exempel på indata:
u = un7
q =q1
w = w2
7 på numbaden = datorn går i viloläge
r = rb4

Har ni varit med om något liknande, eller vet hur jag kan felsöka på bästa sätt? Språket är inställt på svenska som det alltid varit, men jag funderar på om det är något "tangentbords-layout" som ändrats?

Har bara hittat en annan som har precis likadant problem, men vet inte om personen i fråga löst det. Skrev även jag i just den tråden men det togs bort då mitt konto är äldre och deras system trodde att det var en bot.
https://www.reddit.com/r/techsupport...alfunctioning/

Alla tips mottages.
Citera
2024-02-06, 13:30
  #2
Medlem
prizs avatar
Kan du testa ett annat tangentbord?
Citera
2024-02-06, 13:54
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unsnow
Mitt tangentbord har av någon konstig anledning börjat mata in fel och skriver inte ut det som knappen ska göra. Det verkar inte vara sönder eftersom det fungerar utan problem på annan dator, men vissa specifika knappar, men inte alla, matar in fel inmatningsdata. Exempel på indata:
u = un7
q =q1
w = w2
7 på numbaden = datorn går i viloläge
r = rb4

Har ni varit med om något liknande, eller vet hur jag kan felsöka på bästa sätt? Språket är inställt på svenska som det alltid varit, men jag funderar på om det är något "tangentbords-layout" som ändrats?

Har bara hittat en annan som har precis likadant problem, men vet inte om personen i fråga löst det. Skrev även jag i just den tråden men det togs bort då mitt konto är äldre och deras system trodde att det var en bot.
https://www.reddit.com/r/techsupport...alfunctioning/

Alla tips mottages.
Testa OnScreen keyboard och slå av och på numlock mm.Skriv osk i sökfältet vid start. Annars ligger layouten under språk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback