Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-30, 14:50
  #1
Medlem
cerns avatar
Hej!

Är det någon som spelar in sitt spelande? Stream kanske?

Finns inte mycket här på fb inom detta ämne så tänkte kolla lite om det finns folk som streamar här och vad ni kör för settings etc..

Har precis köpt en ny Mini-PC:

Beelink SER6 AMD Ryzen 9 6900HX, 32 DDR5 RAM, 1TB SSD, 3.3 till 4.9 GHz Turbo. 12 cores AMD Radeon 680M GPU (2400MHz)

Har tankat OBS Studio och fiddlat med inställningar och resultatet är hittills skit!
När jag spelar upp videos jag spelat in är det cirka 1 frame per 5e sekund! Det är bara stillbilder som kommer upp.. Riktigt dåligt är det.

Har 60 fps 1080p 6000 Kbps inställt och AMD.

Vet inte hur man kan lyckas spela in med resultat? Kollat så många Youtube-videos men det verkar inte fungera.

Vad kör ni?

Vad har in för tips?

Mvh
Citera
2024-01-30, 19:24
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Hej!

Är det någon som spelar in sitt spelande? Stream kanske?

Finns inte mycket här på fb inom detta ämne så tänkte kolla lite om det finns folk som streamar här och vad ni kör för settings etc..

Har precis köpt en ny Mini-PC:

Beelink SER6 AMD Ryzen 9 6900HX, 32 DDR5 RAM, 1TB SSD, 3.3 till 4.9 GHz Turbo. 12 cores AMD Radeon 680M GPU (2400MHz)

Har tankat OBS Studio och fiddlat med inställningar och resultatet är hittills skit!
När jag spelar upp videos jag spelat in är det cirka 1 frame per 5e sekund! Det är bara stillbilder som kommer upp.. Riktigt dåligt är det.

Har 60 fps 1080p 6000 Kbps inställt och AMD.

Vet inte hur man kan lyckas spela in med resultat? Kollat så många Youtube-videos men det verkar inte fungera.

Vad kör ni?

Vad har in för tips?

Mvh
Jag försökte med det under linux med fick bara problem. Den ville inte acceptera Intel HD 530 som hardware encoder pga kassa drivrutiner och allt blev suddigt när man spelade upp det. Den tog inte heller med hela skärmen.
Citera
2024-01-30, 19:33
  #3
Medlem
cerns avatar
Krångligt program verkligen! OM någon vet något om hur man spelar in gaming på PC så skriv gärna här!

Mac: Quicktime -> Record Screen + Audio -> Klicka för spela in -> klicka längst upp för avsluta.. Klart!
Citera
2024-01-30, 20:42
  #4
Medlem
RumpNietzsches avatar
Alltså, jag har kört OBS studio både för livestreaming och videoproduktion i ett större antal år nu på ett flertal olika datorer och aldrig någonsin haft problem med droppad fps som du beskriver, t.o.m på min 5 år gamla i5:a funkar det klockrent. Tyvärr vet jag dock inte riktigt vad felet kan bero på.

Jag känner heller inte till ditt grafikkort men med tanke på att det sitter i en Ryzen 9 med 32 GB ram så utgår jag från att det väl iaf lär vara kraftfullt nog att spela det spelet du försöker med och att spela in video på samma gång? Så det inte är där skon klämmer menar jag, att det inte orkar med på något vis om det är ett nytt och väldigt krävande spel du testar med.
Citera
2024-01-31, 00:04
  #5
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Hej!

Är det någon som spelar in sitt spelande? Stream kanske?

Finns inte mycket här på fb inom detta ämne så tänkte kolla lite om det finns folk som streamar här och vad ni kör för settings etc..

Har precis köpt en ny Mini-PC:

Beelink SER6 AMD Ryzen 9 6900HX, 32 DDR5 RAM, 1TB SSD, 3.3 till 4.9 GHz Turbo. 12 cores AMD Radeon 680M GPU (2400MHz)

Har tankat OBS Studio och fiddlat med inställningar och resultatet är hittills skit!
När jag spelar upp videos jag spelat in är det cirka 1 frame per 5e sekund! Det är bara stillbilder som kommer upp.. Riktigt dåligt är det.

Har 60 fps 1080p 6000 Kbps inställt och AMD.

Vet inte hur man kan lyckas spela in med resultat? Kollat så många Youtube-videos men det verkar inte fungera.

Vad kör ni?

Vad har in för tips?

Mvh
Har aldrig fått problem när jag spelat in eller streamat t.ex. VRChat på YouTube, Twitch, eller Discord.

Du skapar en scen, sen lägger du till dina källor, t.ex. video, Windows Capture eller Game Window, etc och sätter ihop hur du vill att klippet ska se ut, sen väljer du att antingen spela in, streama eller använda Virtual Cam (VC). För att få in ljud när du använder VC behöver du dock använda Virtual Audio Cable (VAC), men det kan du ladda ner gratis.
Citera
2024-02-02, 19:41
  #6
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av webbutvecklaren
Har aldrig fått problem när jag spelat in eller streamat t.ex. VRChat på YouTube, Twitch, eller Discord.

Du skapar en scen, sen lägger du till dina källor, t.ex. video, Windows Capture eller Game Window, etc och sätter ihop hur du vill att klippet ska se ut, sen väljer du att antingen spela in, streama eller använda Virtual Cam (VC). För att få in ljud när du använder VC behöver du dock använda Virtual Audio Cable (VAC), men det kan du ladda ner gratis.
Nu är det bättre..

Har stängt av Xbox bar och Gaming Optiomizion i Windows-inställningar.. Omg varför finns dessa ens? Helt sjukt.

Nu flyter det på men grafiken e ganska kass! Ska man ändra fps eller kbps då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback