Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-04-04, 10:49
  #25
Medlem
TOMATJI104s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ett bra och relevant inlägg. Tror många missar detta. Det kan vara bra av flera skäl att ha uppskrivet vilka utlägg och inkomster man har. Det kan som du sa göras mycket enkelt och man det kan göras på flera sätt. Antingen kan man ha en liten svart bok eller köra i Exel, bara viktigt att man vet var man har "sin bokföring" Kör man på datorn så kan det vara bra att spara i en molntjänst.

Jag hade gjort något åt detta hållet:
Ange inköpsdatum och vad jag gav, ange försäljningsdatum och vad jag fick, ange fraktkostnad samt om den går utanför produkten eller om man av någon anledning inkluderar den kostnaden.

Hade jag köpt "bulk" typ en osorterad låda så hade jag angivet vad jag gett för den och därefter specat vad respektive objekt gått för.

Man kan ju också tänka sig att göra allt i datumordning, men jag hade nog kört objektkategori.

Det där med att föda upp katter är inget man generellt gör någon stor vinst på, det kan till och med ofta gå med förlust. Men även med sånt här så är det viktigt att ha en bokföring där alla kostnader ingår. Folk fattar nog inte hur mycket jobb och kostnader det är att föda upp katter.

Låter verkligen jättekonstigt. Men förr, före 2008 har jag för mig, var det mycket lättare att få permanent sjukpension. Kan ju tycka att denna person borde landat där.

Som jag skrev tidigare så kan jag acceptera att en och annan missanpassad svensk går på bidrag, det är ju till trots inte så vanligt ändå. Problemet är alla jävla somalier och annan skit som aldrig kommer ut i jobb, dessutom kommer deras ungar bli antingen kriminella eller bidragstagare. Som om det inte vore nog så förökar de sig som kackerlackor.


Då är han eller hon i o f 67-68 och torde gå in i pension nu i vilket fall. Men jag håller med i sak, det måste fan gå att få folk i sysselsättning.
Vederbörande hade en inkomst 2023 på i 18.000 :- månaden lär idag vara ännu högre utan att ha lyft ett finger sedan 1981. Som Staten m. Skattemedel betalar för 2.r.o.k 60 kvm i Årsta. Lägenheten hyrs av en BRF då det var Familjebostäder som ägde den först och vederbörande redan bodde där gratis via SOC.
__________________
Senast redigerad av TOMATJI104 2024-04-04 kl. 10:59.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback