Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-27, 12:40
  #1
Medlem
Bob-Dylans avatar
Vilka utländska industriaktier har ni i portföljen och varför? Vilka aktier inom verkstad och industri ser ni ha framtiden för sig?
Generellt brukar industriaktier slå breda index så det ska bli spännande att se vad ni har. Sverige har ju många fina industriaktier så många av er kanske bara investerar på hemmaplan?

Själv har jag innehav i,
Automation: Eaton, Rockwell, sålt ABB

Konglomeraten Raytheon (RTX) och Siemens.

Spanat på Schneider länge, ganska dyr atm. Caterpillar och Deere är två aktier jag tittat på ett tag.

Vilka industriaktier sätter ni i en långsiktig portfölj?
Citera
2024-01-27, 14:05
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Vilka utländska industriaktier har ni i portföljen och varför? Vilka aktier inom verkstad och industri ser ni ha framtiden för sig?
Generellt brukar industriaktier slå breda index så det ska bli spännande att se vad ni har. Sverige har ju många fina industriaktier så många av er kanske bara investerar på hemmaplan?

Själv har jag innehav i,
Automation: Eaton, Rockwell, sålt ABB

Konglomeraten Raytheon (RTX) och Siemens.

Spanat på Schneider länge, ganska dyr atm. Caterpillar och Deere är två aktier jag tittat på ett tag.

Vilka industriaktier sätter ni i en långsiktig portfölj?
Airbus kanske? Hur som äger jag Investor som har flera internationella industribolag i portföljen. Det är mest att de har sina säten i Sverige som gör dem till svenska aktier.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback