Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-17, 18:35
  #13
Medlem
3Godisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Tror det är svårt för att det inte finns någonstans uppenbart att söka i dagsläget. Han såg senast vid Olskroken och bodde i Lunden - låter som han träffat en bekant där i så fall, alternativt så har de kunnat spåra senaste köp från hans konto (ICA och Systembolaget ligger där). Han kan mycket väl ha försvunnit den nionde eller den femtonde med andra ord. Redbergsplatsen är en knytpunkt där man kan ta sig till alla platser i staden i princip.


Tyvärr så var det även en sen efterlysning och Martin ser ut som många andra människor i mängden. Jag skulle inte komma ihåg om jag sett honom två veckor senare såvida han inte betedde sig på ett sätt som han stack ut.

Inte omöjligt att han råkat ut för brott, men inget tyder på att han var inblandat i något skumt så i så fall så skulle det vara något som har skett helt måfå.

Om man ska börja söka efter honom så får man börja runt hans eget hem (se Ines som hittades 500 meter från sin bostad), men som sagt han kan ha tagit sig var som helst i staden.
Ja precis han liknar många. Jag trodde först jag visste precis vem det var för han är lik en kille jag snackade med på ett ställe vid Svingeln(alltså för flera månader sedan, inte nu) . Men nej jag tror inte det var han ändå. Men hoppas han kommer till rätta.

Bor i Gbg och tänker ibland att man kanske skulle engagera sig i missing people, för jag blir alltid så berörd när folk bara försvinner. Mardröm för anhöriga tänker jag också..
Citera
2024-04-25, 11:25
  #14
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
En person ringer in till polisen om att han sett en kropp ligga i vattnet vid Elof Lindälvs gata.
Räddningstjänst och polis på plats. Det kan konstateras att kroppen legat i vattnet ett tag. En anmälan upprättas om mord och en rättsmedicinsk undersökning kommer genomföras för att klara ut omständigheterna kring dödsfallet.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...-dod-goteborg/


Undrar om det rör sig om Martin.
Citera
2024-04-25, 11:54
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
https://polisen.se/aktuellt/handelse...-dod-goteborg/


Undrar om det rör sig om Martin.

Det känns så. Finns det fler försvunna i området?

Det ser ut som en ”hamnbassäng” på kartan, där kroppen funnit ro. Tänker att det är strömt och cirkulation på vattnet i och med alla fartyg och färjor.
Citera
2024-04-26, 21:24
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkepaus
Det känns så. Finns det fler försvunna i området?

Det ser ut som en ”hamnbassäng” på kartan, där kroppen funnit ro. Tänker att det är strömt och cirkulation på vattnet i och med alla fartyg och färjor.
Har jag missat att han befann sig i området?
Citera
2024-04-26, 22:04
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBenes
Har jag missat att han befann sig i området?

Ja.
Citera
2024-05-03, 07:59
  #18
Medlem
Såg att 27-årige Mohamed från Angered som försvann 26/2-24 är bortplockad från MP, undrar om det finns något samband med fyndet.
Martins efterlysning är kvar.
Citera
2024-05-03, 21:07
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sar.Kast
Såg att 27-årige Mohamed från Angered som försvann 26/2-24 är bortplockad från MP, undrar om det finns något samband med fyndet.
Martins efterlysning är kvar.

Jag såg och tänkte detsamma.
Vilket datum stod det att MP avslutat ärendet ang. Mohamed, har du koll på det? Och vilken dag hittades kroppen i älven?
Tänker om man kan dra några slutsatser utifrån det...
Citera
2024-05-04, 02:36
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sar.Kast
Såg att 27-årige Mohamed från Angered som försvann 26/2-24 är bortplockad från MP, undrar om det finns något samband med fyndet.
Martins efterlysning är kvar.

Hade Mohamed lyckats hoppa från Angeredsbroen? Hur som helst, så himla tråkigt!!

Finns det tråd om denne Mohamed?
Citera
2024-05-04, 03:43
  #21
Medlem
MP avslutar 2/5 vet ej om det är ett datum då hans identitet fastställdes eller att Mohamed hittas någonstans. Inget i media om något fynd vid det datumet.
Citera
2024-05-05, 09:19
  #22
Medlem
moralhoras avatar
Lär vara Mohamed då det tar en stund att fastställa identitet. Trist när någon hittas död, men åtminstone så får familjen ett avslut och slipper ha ett frågetecken över huvudet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback