Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-19, 20:40
  #1
Medlem
Vill ha tips på leverantör av IP-TV. Jag kör 4g modem, så inte snabbaste nätet i Sverige. Vad rekomederar pöbeln?
Citera
2024-01-19, 20:43
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negomannen
Vill ha tips på leverantör av IP-TV. Jag kör 4g modem, så inte snabbaste nätet i Sverige. Vad rekomederar pöbeln?

Hur mycket bandbredd har du? Varför i helvete vill du streama IP-TV via 4G? Vill du ha låg kvalitet till överpris?
Citera
2024-01-19, 20:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Hur mycket bandbredd har du? Varför i helvete vill du streama IP-TV via 4G? Vill du ha låg kvalitet till överpris?
Ja, jag bor i skogen. Mitt ute i ingenstans. Jag har 5g å 4g att tillgå. Inte ute efter full HD. Bara att kunna streama.
Citera
2024-01-19, 21:06
  #4
Medlem
wes420s avatar
Vad har du för hastigheter?
Går inte att ställa ner kvaliteten hur mycket somhelst.
Finns ju lagliga och olagliga. Inte säker på att man får diskutera de som inte är lagliga.
Citera
2024-01-19, 21:14
  #5
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negomannen
Vill ha tips på leverantör av IP-TV. Jag kör 4g modem, så inte snabbaste nätet i Sverige. Vad rekomederar pöbeln?

Storlek på din TV och du kan ju faktiskt skaffa snart en bra 5G.

Utan att köra reklam så kör jag själv Telenor Stream.

Fungerar alltid klockrent. Fast jag har "bara" en 32" då jag bor själv och har den när mig.

Täckning och pris är ju faktor och så sagt om du kan tänka gå upp till ett 5 G modem.
Du kan få en ny 5G för en sisådär 3500 kr+
Citera
2024-01-19, 23:55
  #6
Avstängd
iptv fungerar finfint över 4g så länge du inte kräver FHD-kvalitet, har använt det både direkt i telefon och via diverse mediasystem som matas via 4grouter, nemas problemas.

Den jag använder är https://www.monstertv.se/, men det fungerar nog med vilken som helst.
Citera
2024-01-20, 16:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EboLa^
iptv fungerar finfint över 4g så länge du inte kräver FHD-kvalitet, har använt det både direkt i telefon och via diverse mediasystem som matas via 4grouter, nemas problemas.

Den jag använder är https://www.monstertv.se/, men det fungerar nog med vilken som helst.
Känns tryggt att du säger de funkar med 4G. Ser att vissa leverantörer behöver man box å vissa bara en app. En jävla djungel det här.
Citera
2024-01-24, 16:46
  #8
Medlem
datalogs avatar
Nu kör jag inte IPTV (tittar inte på TV alls), men jag gissar på att de bara streamar på en enda bitrate. I så fall behöver din 4G-uppkoppling vara minst lika hög som deras bitrate, annars kommer det börja lagga. Kör några speedtests olika tider på dagen, ligger du över 10 Mbps så är det med största sannolikhet inga problem.
Citera
2024-03-07, 05:40
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EboLa^
iptv fungerar finfint över 4g så länge du inte kräver FHD-kvalitet, har använt det både direkt i telefon och via diverse mediasystem som matas via 4grouter, nemas problemas.

Den jag använder är https://www.monstertv.se/, men det fungerar nog med vilken som helst.

Fan jag har kört denna tidigare men nu kräver de betalning via bitcoin och mina bankkort accepterar det inte. Nåt alternativ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback