Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-15, 08:47
  #1
Medlem
RadioGaGas avatar
Jag har en Nintendo Wii U med spel som jag la ut på Blocket och fick en massa intressenter. Den verkar vara ganska populär vilket kom som en chock för mig. Har Wii U någon sorts kultstatus eller?
Citera
2024-01-15, 09:08
  #2
Avstängd
TreRaggmunkars avatar
Det är en trött barnkonsol, och som vi alla vet så är fan av Nintendo/Wii jävligt udda och konstiga.

En gammal men ändå modern tv spelskonsol som det finns flera miljoner av borde inte vara.

Ett tips, har man teknik och saker man är osäker på kring värdet, då är tradera det bästa alternativet då auktionen sätter rätt pris
Citera
2024-01-15, 09:44
  #3
Medlem
Wii u var ju en konsol som nästan passerade helt passerade under radarn för många. Wii var ju en rätt nytänkande konsol som fick mycket uppmärksamhet med sitt viftande. Switch var också rätt nytänkande. Men att Nintendo släppte en konsol där mellan är det många (vanliga människor) som i princip missat helt. Mycket beror nog på namnet. Wii U var alldeles för likt Wii.

Har svårt att tro att det skulle vara mycket värde i konsolen. Den är för ny, finns i miljoner exemplar och har antagligen rutten grafik. Men det finns väl säkert något Mario eller Zelda som kanske är spännande för dem som tycker om de spelserierna.
Citera
2024-01-15, 10:41
  #4
Medlem
AliPizzerians avatar
Enligt mig var Wii U:n inte exakt en "dålig" konsol, men hellre väldigt underskattad och överhatad.

Något som jag märkt när folk snackar skit om Wii U:t är att de nästan endast fokuserar på att den både sålde dåligt och var dåligt marknadsförd. (Många trodde att det endast var en slags accessoar till det originella Wii:t och inte en helt ny konsol.)

Det är ju absolut sant, men man kan inte riktigt ha ett sådant begränsat tankesätt när man formar sin åsikt. Själv äger jag ett Wii U och den tycker jag är kul. Otroligt många bra spel, roliga jippon, och skön att spela, kan utvärdera.

Jag tror helt enkelt att de som hatar Wii U:t aldrig faktiskt har använt ett och har istället blivit uppfångade i ett slags svärmtänkande för de tror att det är "rätt" åsikt att ha.

Konsolen kanske inte är ett av Nintendos bästa under, men enligt mig är den fortfarande en stapel i Nintendos historia som ett företag, och jag tror att folk endast nyligen insett det och lyckats bryta sig ur detta svärmtänkande. Ungefär som hur även fast Virtual Boy:en var den sämsta konsolen Nintendo någonsin gjort, är den fortfarande sedd som ett väldigt lyxigt samlarföremål idag. Annars kan det vara de rosafärgade glasögen så kallat "nostalgi" som talar.
__________________
Senast redigerad av AliPizzerian 2024-01-15 kl. 10:45.
Citera
2024-01-15, 10:59
  #5
Medlem
RadioGaGas avatar
Det enda jag stör mig på är att den låter högt och är Made in China. Grafiken är ganska bra på Super Mario.
__________________
Senast redigerad av RadioGaGa 2024-01-15 kl. 11:03.
Citera
2024-01-15, 11:23
  #6
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliPizzerian
Enligt mig var Wii U:n inte exakt en "dålig" konsol, men hellre väldigt underskattad och överhatad.

Något som jag märkt när folk snackar skit om Wii U:t är att de nästan endast fokuserar på att den både sålde dåligt och var dåligt marknadsförd. (Många trodde att det endast var en slags accessoar till det originella Wii:t och inte en helt ny konsol.)

Det är ju absolut sant, men man kan inte riktigt ha ett sådant begränsat tankesätt när man formar sin åsikt. Själv äger jag ett Wii U och den tycker jag är kul. Otroligt många bra spel, roliga jippon, och skön att spela, kan utvärdera.

Jag tror helt enkelt att de som hatar Wii U:t aldrig faktiskt har använt ett och har istället blivit uppfångade i ett slags svärmtänkande för de tror att det är "rätt" åsikt att ha.

Konsolen kanske inte är ett av Nintendos bästa under, men enligt mig är den fortfarande en stapel i Nintendos historia som ett företag, och jag tror att folk endast nyligen insett det och lyckats bryta sig ur detta svärmtänkande. Ungefär som hur även fast Virtual Boy:en var den sämsta konsolen Nintendo någonsin gjort, är den fortfarande sedd som ett väldigt lyxigt samlarföremål idag. Annars kan det vara de rosafärgade glasögen så kallat "nostalgi" som talar.

vilka är alla dessa som hatar wii u? folk brukar korekt påpeka de saker du nämner men det betyder väl inte att de hatar den?

Den har en surfplatta till kontroller som kom ut före de var optimiserade. besvikelsen låg väll mest i att folk såg fram emot en mer normal konsol men i stället kom denna som var relativt svag gämfört med konkurrenterna och en kontroller som inte funkade särskilt bra till den grad att nintendo gjorde en adapter för gamecubes kontroller vilket är nintedos genomtidernas bästa kontrollera.


idag skulle jag se den som en prototyp till nintendos switch.
Citera
2024-01-16, 19:08
  #7
Medlem
Rasande-Roses avatar
Den har lite kultstatus, ja. Konsoler som säljer dåligt under dess levnadsår hypas ofta överdrivet i efterhand, ungefär som Sega Dreamcast.
Wii U har några bra exklusiva spel, men i det stora hela så tycker jag inte den var någon vidare bra spelkonsol. Vet flera som envetet påstår att den var bättre än nuvarande konsolen Nintendo Switch, vilket är rent nonsens. Den var sämre på alla sätt och vis.

Vad gäller grafiken så stör jag mig personligen mest på att alla spelen ser urvattnade ut på de flesta TV-apparater pga. nån udda färdomfångs-teknik kopplat till bildsignalen som Nintendo nyttjade till den.
__________________
Senast redigerad av Rasande-Rose 2024-01-16 kl. 19:10.
Citera
2024-01-18, 03:46
  #8
Medlem
Gosifs avatar
När man ser tillbaka på E3 det året så trodde jag att det bara var en skärm, ingen konsol som ingick..

Så det var nog inte konstigt att många trodde det var ett tillbehör till wii..

Sen visades aldrig pro controllern på e3 eller på reklamerna som gick på tv/yt..

Fick lite revansch när mario maler och zelda twilight/WW släpptes..

Ett spel med högt värde är new super luigi.. Innan spelet kom i en ”bundle” med bägge mario och luigi så släpptes det separat och just Luigi-versionen kan gå för 700-1200kr idag..
__________________
Senast redigerad av Gosif 2024-01-18 kl. 03:49.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback