Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-31, 07:53
  #1
Medlem
Ingen aning om mängden tjack jag tagit då jag bröt från en bricka o ba ner i påsen, som kanske max håller en 7a, bjöd mitt umgänge under första kvällen men jag tog alltid betydligt mer än dom för de så jag gillar de o toleransen såklart. Hursomhelst så finns det nu kanske en ett gram kvar och jag får därför gissa på att jag under dessa 4 dagar tagit ungefär ett gram om dagen och hittils ej hagt något märkvärdigt problem. Sömn har jag inte fått en timme av men brukar ju ligga i vila hjärnan ett tag iaf, så imorse stiger jag upp till denna extrema smärta vid mina vänstra revben, att jag hade feber samt att det som inte är rött på mina ögon e en lite obehaglig gul färg. För mig låter detta som att något är fel med min lever och undrar då hur seriöst detta skulle vara? Bör man ringa någon asap eller är de nåt som skuuulle kunna vänta?

TLDR: denna morgon bjöd på feber, gula ögonvitor och en spontan skarp smärta i vänstra magen. Vad gör man? Är en 19 år gammal man om det hjälper något
Citera
2023-12-31, 08:03
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larmapan
Ingen aning om mängden tjack jag tagit då jag bröt från en bricka o ba ner i påsen, som kanske max håller en 7a, bjöd mitt umgänge under första kvällen men jag tog alltid betydligt mer än dom för de så jag gillar de o toleransen såklart. Hursomhelst så finns det nu kanske en ett gram kvar och jag får därför gissa på att jag under dessa 4 dagar tagit ungefär ett gram om dagen och hittils ej hagt något märkvärdigt problem. Sömn har jag inte fått en timme av men brukar ju ligga i vila hjärnan ett tag iaf, så imorse stiger jag upp till denna extrema smärta vid mina vänstra revben, att jag hade feber samt att det som inte är rött på mina ögon e en lite obehaglig gul färg. För mig låter detta som att något är fel med min lever och undrar då hur seriöst detta skulle vara? Bör man ringa någon asap eller är de nåt som skuuulle kunna vänta?

TLDR: denna morgon bjöd på feber, gula ögonvitor och en spontan skarp smärta i vänstra magen. Vad gör man? Är en 19 år gammal man om det hjälper något

Gula ögonvitor är väl leverproblem, så iväg med dig till akuten så får de hjälpa dig. Och du, sluta med skiten
Citera
2023-12-31, 08:11
  #3
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Nja, vet inte om det är akut och leversvikt känns inte så troligt, snarare tjall med hjärtat (överansträngning). Kliv av nu och känn efter under dagen. Fundera också över det självklara nyårslöftet till dig själv och dina nära och kära...
__________________
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2023-12-31 kl. 08:13.
Citera
2023-12-31, 08:55
  #4
Medlem
Fuckwindowss avatar
Om det nu är lever/hjärtat eller utmattning spelar ingen roll, idag slutar du och tar några bloss ist
Citera
2023-12-31, 10:14
  #5
Medlem
aaerligs avatar
Kan röra sig om hemolys (autoimmun reaktion mot röda blodkroppar). Feber, gulsot, ev förstorad mjälte som kan göra ont till vänster i buken.

Gallstas kan orsaka ikterus men borde göra ont till höger. Om stenen sitter lågt, nära duodenum, så kan den även orsaka pankreatit. Skulle kunna göra ont till vänster (men oftare bak mot ryggen).

Delar du verktyg med dina vänner (dvs kanyler)? Symptom stämmer delvis på akut hepatit.

Kan också vara helt orelaterat till ditt tjackrace och röra sig om körtelfeber, om du inte haft det tidigare.

Jag hade åkt till akuten. Jag tror inte du knarkat sönder din lever med bara amfetamin, men det kan röra sig om något av ovanstående.
__________________
Senast redigerad av aaerlig 2023-12-31 kl. 10:22.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback