Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-12-31, 11:01
  #13
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag tänker isf svinet, men det är ju knappast ett naturligt djur då den äter ju allt.

Vildsvin är inte domesticerade, men är allätare.
Citera
2023-12-31, 11:19
  #14
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Vildsvin är inte domesticerade, men är allätare.

Labbskapat missfoster till djur som förstör mossa, träd och buskar, som en del av dens naturliga instinkt.

Svinet tycker jag inte ska räknas med som ett naturligt djur som äter död växtlighet.. om det ens gör det.
Citera
2023-12-31, 16:13
  #15
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Labbskapat missfoster till djur som förstör mossa, träd och buskar, som en del av dens naturliga instinkt.

Svinet tycker jag inte ska räknas med som ett naturligt djur som äter död växtlighet.. om det ens gör det.

Labbskapat?

Vidsvin har funnits i Europa i 100 000-tals år.
I Storbritannien har de hittat 700 000 är gamla vildsvinsfossil, och det finns 45 000 år gamla grottmålningar som föreställer svin.
Citera
2023-12-31, 22:32
  #16
Medlem
TS: det finns mängder av s.k. "detritusätare" som lever av dött material inom en mångfald djurklasser, alltifrån plattmaskar till ryggradsdjur!
Citera
2024-01-13, 21:44
  #17
Medlem
hästar ovh kor äter ju hö som ju är dött gräs
Citera
2024-01-17, 22:01
  #18
Medlem
dödsknivens avatar
Det vi äter från växtriket i form av frukter och nötter (dvs allt som inte är bladgrönt eller rötter) är ju inte en del av det ”levande” av växten som i nödvändig för moderplantans överlevnad utan snarare en del av växtens könsprodukter som inte blir levande innan fröet gror. Så svårt att ens med lite vild fantasi få det till att kalla det för växt-as, även om det som tidigare påpekats inte kallas för as om vi inte pratar om djur
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback