Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-29, 21:05
  #1
Medlem
Har ISK avanza just nu, finns det bättre? Man är lite avis på amerikaner som har brokers och tradar helt utan fees. Kanske inte är möjligt här då vi måste skatta på det? Börjar bli så pass seriös och duktig med min trading vill se om jag kan hitta minimal fee och därmed spela lite mer greedy med entries och stoplossar utan att betala för mycket för det.

Givetvis vill jag undvika att behöva redogöra för varenda ticker jag pillat med på deklarationen för det är en mardröm så som jag tradar. Så det måste vara någon typ av ISK konto.
Citera
2023-12-29, 21:32
  #2
Medlem
Hegamons avatar
Interactivebrokers finns utomlands, jag vet ej riktigt hur deras fees står sig mot andra svenska plattformar. Generellt så är thinkorswim mycket fördelaktigt ur fees, men vi som bor i Sverige kan ej regga oss på den platformen. Finns ju de som känner någon i USA som reggar via den personen, men inget direkt att rekommendera om ni ej känner den personen väl.

Thinkorswim är iaf min favorit. Mest för jag ej känner till alternativen riktigt.

Edit: Fees för Interactive brokers är här: https://www.interactivebrokers.com/e...onExamples.php
Citera
2023-12-29, 21:45
  #3
Medlem
OtherBarrys avatar
Betalar du inte courtage så är det du som är produkten, dvs dina ordrar säljs till högstbjudande för att exekveras.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback