Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-02, 09:20
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misslyckadminister
Tror nog att Verstappen är svår att komma överens med. Så kan säkert vara så att dom är ovänner.
Fast det gäller nog för alla förare som ska vara andra förare i RB. Inte just specifikt för Tsunoda.
Så länge du vet din plats i teamet som uttalad andra förare så går det säkert att komma överens med Verstappen.
Jag tror mer på att det är Tsunodas föraretalang, eller brist på den, än personkemi VER-TSU som stoppar honom från RB.

Angående vem som ska ersätta i Mercedes.
Visst Sainz med släkt har en historia med Audi. Men om Mercedes kommer krypandes på sina knän så kan nog det låta mer intressant än ett "nytt och oetablerat" Audi. Det är ju inte så att Sauber (framtida Audi) är en succe just nu.
Annars tror jag att Sergio Perez kan vara ett alternativ om han tröttnar på RB eller RB tröttnar på honom.
En alternativ är att knyta till sig Albon som verkar vara populär hos alla team.
Men jag tror inte att Russel och Albon är ett par som vinner mästerskap. Baserat på dags läget finns det en risk att Mercedes med RUS och ALB skulle bli ett ifrån åkt femte team som måste kämpa för att hålla Alpine och Visa Cashapp RB bakom sig.

Mick Schumacher är inte ett alternativ. Folk måste börja erkänna att han inte är där han är för att han kan köra racing utan för att han har rätt efternamn.

Sen är frågan vad som ska hända i Ferrari. Leclarc är första förare där. Vill han verkligen bli andra förare bakom Hamilton? Har svårt att se att Hamilton byter team för att bli andra förare bakom Leclarc.
Citera
2024-02-02, 12:06
  #50
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misslyckadminister
Tror nog att Verstappen är svår att komma överens med. Så kan säkert vara så att dom är ovänner.

Jag tror inte de är ovänner, vad som händer på banan brukar stanna på banan, och verstappen har ju en jäkla vinnarskalle. Om det är någon som de andra stör sig på under race så är det ocon, både gasly och alonso harju uttryckt det på radion.

Ja schumacher är ju bara i mercedes som hörlursuppvärmare, han kommer inte få nån plats, inte ens i bakmarkörerna, det finns nya på väg upp, den där unge 17 åria italienaren tex.

Albon tycker jag inte känns som att han platsar i ett top 3 lag.

Jag tänker att alonso och russel skulle passa väldigt bra ihop, eller kanske tom bottas.

Nån snackade om seb hehe, det hade varit något!

Missminner jag mig inte men har inte carlos utprester@t charles senaste 2 åren? Jag tycker att han har tag chamser och gått emot ferraris skrattetande dåmiga strategier ett par gånger som visat sig vara rätt. Jag tänker att carlos plus russel kanske hade fungerat väldogt bra, ett rakt byte. Som dazzy säger kan det ta flera år för audisauber att komma igång, och de vill ju vinna nu, förarna. Men merc vill nog inte ödlsa tid på en förare som kommer försvinna om några år... Knivigt.

De nya reglerna kommer 2026, och då kan det bli paradigmskifte. Lag som var på topp tidigare kan falla, precis som merc gjorde när golven och höjderna justerades för 3 år sen.
__________________
Senast redigerad av carminaburana 2024-02-02 kl. 12:11.
Citera
2024-02-02, 12:29
  #51
Medlem
Mich13s avatar
Vill verkligen inte se Hamilton i rött... tur att Leclerc är kvar.

Jag har alltid, sedan jag varit liten, hållit på Ferrari och inte någon särskild förare så förare man tidigare ogillat för att de varit konkurrenter till Ferrari såsom Räikkönen, Alonso och Vettel har man ju sedan supportat.

Kan aldrig se mig själv hålla på Lewis Hamilton.

Det här känns bara fel.
Citera
2024-02-03, 10:29
  #52
Medlem
Misslyckadministers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Jag tror inte de är ovänner, vad som händer på banan brukar stanna på banan, och verstappen har ju en jäkla vinnarskalle. Om det är någon som de andra stör sig på under race så är det ocon, både gasly och alonso harju uttryckt det på radion.

Ja schumacher är ju bara i mercedes som hörlursuppvärmare, han kommer inte få nån plats, inte ens i bakmarkörerna, det finns nya på väg upp, den där unge 17 åria italienaren tex.

Albon tycker jag inte känns som att han platsar i ett top 3 lag.

Jag tänker att alonso och russel skulle passa väldigt bra ihop, eller kanske tom bottas.

Nån snackade om seb hehe, det hade varit något!

Missminner jag mig inte men har inte carlos utprester@t charles senaste 2 åren? Jag tycker att han har tag chamser och gått emot ferraris skrattetande dåmiga strategier ett par gånger som visat sig vara rätt. Jag tänker att carlos plus russel kanske hade fungerat väldogt bra, ett rakt byte. Som dazzy säger kan det ta flera år för audisauber att komma igång, och de vill ju vinna nu, förarna. Men merc vill nog inte ödlsa tid på en förare som kommer försvinna om några år... Knivigt.

De nya reglerna kommer 2026, och då kan det bli paradigmskifte. Lag som var på topp tidigare kan falla, precis som merc gjorde när golven och höjderna justerades för 3 år sen.
Ja det logiska är ju för sainz att gå till Mercedes. Ferrari, Redbull, Mercerdes, Mclaren och Aston martin till viss del är ju dom teamen som presterat bäst 2023. Mclaren blir ju liksom inte av då dom har Lando och Piastri locked in. Aston Martin är ju om Mercedes väljer Alonso och löser ett kontrakt för han. Redbull är ju om Perez under presterar. Så det känns som det blir ett rakt byte till Mercedes. Men för all del jag kan ha fel. 🙂
Citera
2024-02-03, 14:18
  #53
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misslyckadminister
Ja det logiska är ju för sainz att gå till Mercedes. Ferrari, Redbull, Mercerdes, Mclaren och Aston martin till viss del är ju dom teamen som presterat bäst 2023. Mclaren blir ju liksom inte av då dom har Lando och Piastri locked in. Aston Martin är ju om Mercedes väljer Alonso och löser ett kontrakt för han. Redbull är ju om Perez under presterar. Så det känns som det blir ett rakt byte till Mercedes. Men för all del jag kan ha fel. 🙂


Jag tror perez sitter jävligt löst hos RB. Detta året måste vara felfritt och han måste tom tävla mot max om han ska få vara kvar.
Citera
2024-02-03, 17:25
  #54
Medlem
B-Dawks avatar
För alla med någon som helst kunskap i F1 så finns det ju ingen liknelse mellan Hamilton till Ferrari och Schumacher till Ferrari.

Ferrari var i början av 90-talet nere i en djup svacka och var inte ens nära att tävla om titlar och 92-93 gick man helt utan segrar. Sedan togs Jean Todt in under senare delen av -93 och då blev de lite bättre -94 och -95 innan Schumacher kom in i bilden.

Ferrari idag är ju ett betydligt mer välskött team och vi får inte glömma att Ferrari var de enda förutom Red Bull som vann ett race under 2023. Ferrari tog även 7 poles. Därav går det inte likställa Hamilton till Ferrari med Schumacher till Ferrari.
Citera
2024-02-03, 20:17
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
För alla med någon som helst kunskap i F1 så finns det ju ingen liknelse mellan Hamilton till Ferrari och Schumacher till Ferrari.

Ferrari var i början av 90-talet nere i en djup svacka och var inte ens nära att tävla om titlar och 92-93 gick man helt utan segrar. Sedan togs Jean Todt in under senare delen av -93 och då blev de lite bättre -94 och -95 innan Schumacher kom in i bilden.

Ferrari idag är ju ett betydligt mer välskött team och vi får inte glömma att Ferrari var de enda förutom Red Bull som vann ett race under 2023. Ferrari tog även 7 poles. Därav går det inte likställa Hamilton till Ferrari med Schumacher till Ferrari.

Lite svårt att jämföra och speciellt med tanke på att det är först 2025 som Hamilton ska köra för Ferrari men det är ändå nu han kommit överens om det
.
Jämför man 95 gentemot 23 är det hugget som stucket, och på sätt vis var Ferrari lika konkurrenskraftiga båda åren.
-2023, många poles, en hel del poängplatser.
-1995, många pallplatser, Alesi hade flest andraplatser och Berger hade flest tredjeplatser.
- Slutplats 5 och 6 för förarna gentemot 5 och 7.
-DNF, DNS, DSQ och dylikt var man ungefär på nivå som de flesta stall var.
- 1995 slutade en Ferrari-förare framför totalvinnaren 60% av racen, 2023 hände det 1 gång.
Schumacher/Verstappen var helt överlägsen.

Ferrari var bra/dåliga på olika saker men sammanlagt tycker att det mer eller mindre är helt självklart att man relativt befinner sig i ett identiskt läge idag som man gjorde efter säsongen 1995.
Citera
2024-02-05, 03:27
  #56
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Lite svårt att jämföra och speciellt med tanke på att det är först 2025 som Hamilton ska köra för Ferrari men det är ändå nu han kommit överens om det
.
Jämför man 95 gentemot 23 är det hugget som stucket, och på sätt vis var Ferrari lika konkurrenskraftiga båda åren.
-2023, många poles, en hel del poängplatser.
-1995, många pallplatser, Alesi hade flest andraplatser och Berger hade flest tredjeplatser.
- Slutplats 5 och 6 för förarna gentemot 5 och 7.
-DNF, DNS, DSQ och dylikt var man ungefär på nivå som de flesta stall var.
- 1995 slutade en Ferrari-förare framför totalvinnaren 60% av racen, 2023 hände det 1 gång.
Schumacher/Verstappen var helt överlägsen.

Ferrari var bra/dåliga på olika saker men sammanlagt tycker att det mer eller mindre är helt självklart att man relativt befinner sig i ett identiskt läge idag som man gjorde efter säsongen 1995.

Det som är klart är att Ferrari bara är bra när de inte har en italienare som TP, som Rocketpowered Mohawk sammanställer:https://www.youtube.com/watch?v=VUiFNjgSa1E
Citera
2024-02-05, 22:49
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Jag tror perez sitter jävligt löst hos RB. Detta året måste vara felfritt och han måste tom tävla mot max om han ska få vara kvar.
Perez måste vinna titeln om han får nytt kontrakt. Horner har fler gånger markerat att han har kontrakt över 2024. Jag gillar Perez men han är rökt. RB har för många förare för att behålla en som inte kommer från egna led.
I gengäld kan Hamiltons påhitt öppna dörrar till både Mercedes samt AM. Han är populär i stallet sedan han körde för dem
Citera
2024-02-06, 02:19
  #58
Medlem
carminaburanas avatar
Nya sprint regler för 2024,

https://www.bbc.com/sport/formula1/68211032

Nu får de köra jävligt försikgit på sprinten på lördag..

Och horner under investigation för att ha skickat naken bilder till nån brud i red bull.
Citera
2024-02-06, 09:45
  #59
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det kan bli jobbigt för Red Bull med den här Christian Horner-grejen:

Citat:
Christian Horner: Red Bull launch investigation after allegations of inappropriate behaviour against team principal
https://www.skysports.com/f1/news/12...team-principal

Han har skickat olämpliga bilder till kvinna i teamet, tydligen...
Citera
2024-02-06, 14:08
  #60
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det kan bli jobbigt för Red Bull med den här Christian Horner-grejen:


https://www.skysports.com/f1/news/12...team-principal

Han har skickat olämpliga bilder till kvinna i teamet, tydligen...


Jag lästr det först med, men sen har jag läst att det handlade om att han skulle vara "kontrollerande" mot någon. Det handlar kanske inte om bilder utan annan inappropriate behavior. Kanske nåt fruntimmer som fått sig en utskällning som inte skött jobbet och då tyckt att det var för mycket.
Jag har väldigt svårt att tänka mig att han skulle ha skickat bilder, men mycket väl att han är kontrollernade, vilket man måste vara om man leder världens bästa formel 1 team.
__________________
Senast redigerad av carminaburana 2024-02-06 kl. 14:14.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback