Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-25, 17:04
  #169
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
Det var ingen sammanskallning som orsakade Furys spräckta ögonbryn. Otto träffade rent och snyggt med ett slag och det finns det reprisbilder på. Furys tränare Davison fattade dock inte detta förrän en av de Brittiska kommentatorerna framförde det till honom och då blev det plötsligt desperation för Tyson att vinna eftersom han vid matchstopp till följd av blödning från regelrätt slag skulle förlorat på TKO. Sedan fick Tyson ytterligare ett cut, samma ögonbryn. Möjligt att just den var till följd av skallning. Men den matchen borde verkligen blivit stoppad med Otto som vinnare. De fick ju aldrig stopp på blödandet, jag har inte sett nåt liknande sedan Terry Butcher.
Korrekt. Hela matchen finns att se på youtube. Tydligt ett slag som slog upp jacket. Fury's dåvarande tränare är numera tränare för Joshua och han sa i en intervju inför fighten med Joshua att de inte hade särskilt mycket att gå på när han mötte Fury men att de nu hade mer, exempelvis fighten mot just Fury. Dessutom har ju Joshua och Wallin mötts två gånger som amatörer samt sparrats en del så här hade man bättre koll på Wallin än när han mötte Fury.

Ang. hur lack jag var när det stoppades så var det väl lite besvikelse för stunden. Han var chanslös och var väl inte helt fel att stoppa även om jag hellre hade låtit honom åtminstone få gå en en rond till för att se om det skulle gå att ändra på nåt. Hade velat höra ett Teddy Atlas-motivering från tränaren där istället för att bryta men men det kanske var rätt beslut ändå. Jag tror inte Wallin någonsin kommer att få slåss mot toppen igen tyvärr. Då krävs det rejäla segrar över riktigt bra motståndare och helst då KO. Visst han är fortfarande ung men han är inte särskilt "marketable" och senaste insatsen blev han totalt utklassad. Men efter allt slit under flera år fick han en rejäl summa pengar iaf. Men jag hoppas han kan komma tillbaka i toppen men tyvärr tveksam men vi får se.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback