Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2024-04-26, 18:41
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CV-Senior
Här finns inga mässor.
Att krydda sprit, fixa med el o s v kan jag. Gammal moonshiner som jag är.
Men jag vill inte jobba för hårt.
Att köpa en vingård t ex för flera miljoner är inte ett alternativ.

Jag tycker att du gör helt rätt i att starta något i liten skala och pröva dig fram och se vad som funkar.
Citera
2024-04-26, 18:57
  #62
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CV-Senior
Här finns inga mässor.
Att krydda sprit, fixa med el o s v kan jag. Gammal moonshiner som jag är.
Men jag vill inte jobba för hårt.
Att köpa en vingård t ex för flera miljoner är inte ett alternativ.
Var inne på att köpa ett par fyrhjulingar och köra turister men min guide och numera ex flippade ur och tyckte det var en bättre idé att göra karriär igen som crackhora så det sket sig.
Snubben jag träffade nu senast ville köra charter med segelbåt men jag är inte så sugen på det, båten är mitt hem och jag vill inte ha folk där hela tiden.

Ett spritmärke kan funka. En foodtruck hade också varit kul.
Kanske ser ni Coffe crioula om ett tag på systemet. 😁
Det är lite kul att prova sig fram också.
Jag har inte mycket mer just nu.

Dock. Kan du inte fixa en ny guide? Låt någon vänta in turister som landar och ge dessa flygblad som gamla goda tiden? Det borde vara några, något gäng som nappar. Självklart kan du köra hemsida online så du får klick hos folk som hänger i landet och vill hitta på något. Om du är rätt privat så är det villkorat dig om du vill ta dina turister du guidat en dag eller två ut på sjön och även kortare sträckor fungerar eller en övernattning på "tillhållet" lagunen coco beach eller vad som helst som får hjärncellerna att trolla sig bort.

Vid uppgraderingar på din båt skulle min taktik vara ugly outside, futuristic inside. Åt det privata* hållet.
Citera
2024-04-26, 19:15
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Jag har inte mycket mer just nu.

Dock. Kan du inte fixa en ny guide? Låt någon vänta in turister som landar och ge dessa flygblad som gamla goda tiden? Det borde vara några, något gäng som nappar. Självklart kan du köra hemsida online så du får klick hos folk som hänger i landet och vill hitta på något. Om du är rätt privat så är det villkorat dig om du vill ta dina turister du guidat en dag eller två ut på sjön och även kortare sträckor fungerar eller en övernattning på "tillhållet" lagunen coco beach eller vad som helst som får hjärncellerna att trolla sig bort.

Vid uppgraderingar på din båt skulle min taktik vara ugly outside, futuristic inside. Åt det privata* hållet.

Min fråga här om idéer var mest menat som recept och idéer på sprit. 🤣

Jag uppskattar ditt engagemang. En ny guide... nja, den förra var ju min sambo och vi hade planer på att göra det tillsammans. Hon kan historian här och flera språk så det var en bra kombo.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback