Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-11, 22:16
  #1
Medlem
GrillTeknikers avatar
Ja vad ska man säga, ytterligare en "vilket webbhotell är bra?" -tråd.

I mitt fall har jag Hostgator i nuläget, har haft dem 10 år och är överlag nöjd. Men jag är inte nöjd med att de inte uppgraderat till PHP 8 ännu, det börjar bli löjligt vid det här laget. Vidare är PHP kompilerat utan vissa nödvändiga komponenter, t.ex. Sodium som jag behöver i ett projekt nu.

Priset för Hostgator är ca 200 kr/mån. Har kört på deras "Baby"-plan utan att märka av några begränsningar i hastighet eller trafik, etc. Det bara funkar. Jag har ca 500 GB trafik per månad, men kommer troligtvis öka i framtiden, så vill antingen ha obegränsat (som jag har nu hos Hostgator) eller åtminstone 2000 GB/mån. Och cPanel samt obegränsat antal addon-domäner är ett krav. Provade Egensajt ett tag men fy fasiken vad uselt gränssnitt de har, verkar inte som att supporten själva begriper sig på det ens.

Kollade på Miss Hosting, vilket stämmer in på det mesta jag söker utom just att de har trafikbegränsning. Det verkar vara vanligt i Sverige? Känns ungefär lika förlegat som trafikbegränsning på mobilsurf, något som var relevant för 20 år sedan men av någon anledning blivit "inne" igen...

Finns det några bra webbhotell med
- cPanel
- SSH-inloggning
- obegränsad trafik
- obegränsat antal "addon-domains" (dvs. peka domäner till separata kataloger på kontot)
- minst 50GB lagring
- PHP 8
- pris ca 200 kr/mån

Gärna i Europa, men inget krav.

Allt detta utom PHP 8 har HostGator, och har haft under alla 10 år jag varit kund där. Verkar ju tämligen galet att ingen webbhost jag tittat på som alternativ kan matcha det?? Folk verkar ju tycka att HostGator är skit om man Googlar, men allt annat verkar ju sämre?? Det måste ju finnas någon som är bättre bra (dvs. erbjuder samma funktioner + PHP 8) och till ungefär samma pris?
__________________
Senast redigerad av GrillTekniker 2023-12-11 kl. 22:59.
Citera
2023-12-12, 00:16
  #2
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Finns det några bra webbhotell med
- cPanel
- SSH-inloggning
- obegränsad trafik
- obegränsat antal "addon-domains" (dvs. peka domäner till separata kataloger på kontot)
- minst 50GB lagring
- PHP 8
- pris ca 200 kr/mån
Kolla om Manufrog/NuNames kan funka. Har haft dem i många år med icke-propaket och har inte haft något att anmärka på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback