Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-02, 14:52
  #1
Medlem
Jag har aldrig haft några problem med min dator med något spel, men just EA FC 24 har jag stora problem med på så sätt att jag har något sorts lag/delay i spelet över tid. Spelet i sig flyter på bra och jag har typ 240+ fps, men själva aktionerna tar tid att registreras. Det är som att det är ett delay på allt som registreras. Hur kan jag optimera detta är min fråga?

Jag har testat borderless/fullscreen, vsync och gsync olika inställningar, övriga optimeringar i windows, och i princip alla tänkbara Nvidia-settings man kan tänka sig. Även optimerat i BIOS och testat ominstallera spelet etc. Några tips på hur kan jag få lagget att försvinna, kanske någon inställning i Nvidia?

Mina specs:
i5-12400F
Rtx 3060 ti
16 GB RAM, 1 TB SSD
Kör fiber med kabel, 9 ms in-game
AOC skärm 165 Hz
Citera
2023-12-02, 15:08
  #2
Medlem
Rasande-Roses avatar
Vsync är ju en teknisk lösning som per definition ökar input delay, så du kan ju börja med att helt stänga av vsynkning.
Citera
2023-12-02, 21:04
  #3
Medlem
Ja, jag har allt avstängt. Men har fortfarande input delay
Citera
2023-12-07, 21:41
  #4
Medlem
BackToHegels avatar
nVidias uppskalning påverkar responsiviteten har jag hört. Se till att du inte har något sånt igång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback