Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2023-12-07, 07:53
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FactSHEKKER
Som i de senaste valen tex.
Då var det 0.1% som avgjorde.
Det är ca 6 tusen röster om vi räknar på 6 miljoner röstberättigade.

Visst är det skumt att några tusen röster avgör val efter val?
Och så är det hela tiden de röda eller de blå som det pratas om och hur folk lockas tillbaka till den ena eller andra.

tvåpartisystemet och 0.1% skillnad mellan dem är inte trovärdigt längre.
Vi kan lugnt konstatera att Sverige är en skendemokrati, och allt pekar på det.

Vad tycker ni?
Jag tror också att Sverige är en sken-demokrati, och har varit det ett bra tag nu. De behöver ett visst stöd för att det ska vara trovärdigt, men jag tror helt klart att fusk äger rum. Det äger rum i USA, och Sverige styrs av USA.
Citera
2023-12-07, 09:34
  #74
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det finns inget som säger att valet är riggat. Rent nonsens.

Och varför ställer du ens en fråga till mig när du har slagit fast att jag ljuger... ?
Ja men varför anser du att det skulle löjligt bara för att du suttit och räknat röster i 40 år? Du är ju förmodligen en politiskt korrekt pensionär och har inte hängt med i tiden.
Citera
2023-12-07, 09:37
  #75
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali
Jag tror också att Sverige är en sken-demokrati, och har varit det ett bra tag nu. De behöver ett visst stöd för att det ska vara trovärdigt, men jag tror helt klart att fusk äger rum. Det äger rum i USA, och Sverige styrs av USA.
Ja man ljuger och förvränger precis allt för agendans skull.
Man kallar ju tom demokrati för populism när det går emot agendan.
0.1% är nog inte svårt att fuska med, det är ju bara ca 6000 röster.
Citera
2023-12-07, 23:13
  #76
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FactSHEKKER
Ja men varför anser du att det skulle löjligt bara för att du suttit och räknat röster i 40 år? Du är ju förmodligen en politiskt korrekt pensionär och har inte hängt med i tiden.

Att en fjortis inte vet något om hur valsystemet funkar förvånar mig inte. Roligare att sitta vid datorn och fantisera. Och lättare att köpa konspirationsteorier.
Citera
2023-12-07, 23:56
  #77
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Att en fjortis inte vet något om hur valsystemet funkar förvånar mig inte. Roligare att sitta vid datorn och fantisera. Och lättare att köpa konspirationsteorier.
här övertygar du ingen.
varför anser du att det är löjligt?
sossarna höll på och delade ut färdiga valsedlar i förorter till utlänningar till exempel.
antingen så vet du detta men låtsas inte om det eller så är du bara en mossig pensionär tror jag.

den enda konspirationsteorin jag tror jag känner till är att det sitter en massa politiskt korrekta shills och sprider desinformation på sociala medier. avdankade pensionärer, politiker och ungdomsförbund. bara att ta och jämföra rappakaljan de kacklar om dag ut och dag in, i tv tidningar och medier, du skrev direkt ett av uttrycken de använder sig av konstant, konspirationsteorier*.
Citera
2023-12-08, 00:54
  #78
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FactSHEKKER
här övertygar du ingen.
varför anser du att det är löjligt?
sossarna höll på och delade ut färdiga valsedlar i förorter till utlänningar till exempel.
antingen så vet du detta men låtsas inte om det eller så är du bara en mossig pensionär tror jag.

den enda konspirationsteorin jag tror jag känner till är att det sitter en massa politiskt korrekta shills och sprider desinformation på sociala medier. avdankade pensionärer, politiker och ungdomsförbund. bara att ta och jämföra rappakaljan de kacklar om dag ut och dag in, i tv tidningar och medier, du skrev direkt ett av uttrycken de använder sig av konstant, konspirationsteorier*.

Det är bara en okunnig och obildad fjortis som tror han vet mer än någon som levt typ fyra gånger längre. Sorry men du har mycket att lära. Du tycker inte det är konstigt att din tråd är så gott som död? Bara lite konstgjord andning från min sida. Gå ut i livet och lär dig något.
__________________
Senast redigerad av farbror Sven 2023-12-08 kl. 00:56.
Citera
2023-12-08, 10:14
  #79
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det är bara en okunnig och obildad fjortis som tror han vet mer än någon som levt typ fyra gånger längre. Sorry men du har mycket att lära. Du tycker inte det är konstigt att din tråd är så gott som död? Bara lite konstgjord andning från min sida. Gå ut i livet och lär dig något.
Många håller med ts att det är skumt att valen avgörs av 0.1% eller ca 6000 röster flera val i rad.

Gäsp du har inte växt upp i informationssamhället din gamla fossil. Dessutom blir du mindre skärpt i hjärnan ju äldre du blir.

Att du räknat röster i 40 år säger ju för fan ingenting.

Hur många av SD s valsedlar har du slängt, svara ärligt nu? Du har ju en hel del sd hat i din historik. Konstigt att du påstår att du har vänner som röstar sd då.
Citera
2023-12-09, 02:41
  #80
Medlem
Jag måste upprepa min fråga.

Vilket riksdagsval har avgjorts med några få tusen rösters marginal???

(De inbillade problemet existerar ju inte ens!)
Citera
2024-01-13, 14:49
  #81
Medlem
Man riggar inte valen, man riggar de valda. Med mutor och utpressning.
Det är väljarens demokratiska plikt att INTE rösta på sådana figurer. Om folk röstade annorlunda, så skulle politiken vara helt annorlunda, så enkelt är det faktiskt.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback