Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-11-20, 17:30
  #13
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalltvader111
Jag vill uppgradera från 8 GB minne till 16 GB genom att själv öppna chassit. Program låser sig vid video redigering och Akvivitetehanterarens->Prestanda->Minne visar ofta en nivå på 7+GB, samt att program kan klaga på tillgängligt minne.

Jag utgår ifrån att det finns plats för 2 stycken skenor, det vill säga 2 x 8 GB, men att jag idag bara har 1 x 8 GB. För att inte blanda är det väl bäst att köpa 2 stycken nya av samma modell.

Memory
  • Amount: 8 GB
  • Speed: PC4-21300 MB/s
  • Type: DDR4-2666

Memory upgrade information
-Dual channel memory architecture
-Two DDR4 UDIMM (288-pin) sockets
-Supports up to PC4-21300 (DDR4 2666)
-Supports 4 GB and 8 GB DDR4 UDIMMs
-Supports up to 4 GB on 32-bit systems
-NOTE: 32-bit systems cannot address a full 4.0 GB of memory.
-Supports up to 32 GB (with two 16 GB modules) and 16 GB (with two 8 GB modules) on 64-bit computers
NOTE: Maximum memory shown reflects the capability of the hardware and can be limited further in the operating system.

Info om datorn finns här: https://support.hp.com/emea_middle_e...ment/c06116255

Plus om man kan köpa över diskbänken i huvudstaden istället för att beställa.
Någon som kan länka till någon produktsida? Helst ej Amazon när det kommer till teknikprylar (kanske en tom fördom).


Om du ägnar dig åt videoredigering så är inte 32 GB overkill. Det är vad du egentligen bör ha i datorn då.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback