Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-11-10, 00:50
  #13
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Samma historia gäller för Flashback. Du försvinner aldrig

Skillnaden är att på Flashback är du anonym.
Citera
2023-11-10, 14:03
  #14
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NereMedOla
Facebooks annonsörer kan naturligtvis inte se vilka medelanden TS har skickat på messenger.

Jag blir inte sjukt upprörd över att TS inte kan ta bort meddelanden han har valt att skicka till någon annan i en chat. Vanliga brev fungerar på samma sätt.

Messenger ägs väl av fakebook? Dom ser allt.. Därför man aldrig ska skapa ett konto där.. samma med hela meta-nätverket
Citera
2023-11-10, 15:10
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Det är väl bara att radera kontot. Tror du att du är så intressant att facebooks anställda sitter och skrattar åt dig på fikarasten? Snacka om narcissism,

Ingen bryr sig om dig förutom någon algoritm för att visa reklam.

Exakt. Radera kontot.
Då låses det och syns inte för någon. Och sedan efter en vänteperiod så raderas kontot och du kan inte starta upp det igen. Förhoppningsvis raderar FB din data också, men det kan man ju aldrig lita på.

Men ingen utanför FB kan ju se något du hade där.

Raderade själv för ett par år sedan. (Men använder tex Whatsapp så de har ju data om mig ändå….)
Citera
2024-02-28, 11:47
  #16
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knudo
Jag hittade ett mycket gammalt Facebook konto som jag använde tio år sedan. På detta kontot hade jag skrivit mycket skit till folk och i meddelandena framkom både mitt namn, adress och nummer. Nu ville jag ta bort mitt konto därifrån, men det verkar inte ge någonting för att alla konversationer på Messenger sparas. Funderar på att ta bort Facebook totalt, byta namn, nummer och adress, sen möjligtvis flytta till ett annat land. Helt otroligt hur man kan tillåtas övervaka människor på det här sättet, även om det är vi själva som har godkänt det. Tragiskt att man måste stå för saker man gjort/skrivit för tio år sedan i hela livet.

Vad hade ni gjort i min situation?
Ska man ta bort alla sociala medier som övervakar och integritetskränker oss människor?
Nojjar jag bara och är det inget att bry sig om?

Vill bara skjuta det där äcklet Mark Zuckerberg ibland.
I din situation hade jag gått till inställningar, radera facebook-konto, valt ja, och inte loggat in på 3 månader eller vad det nu är. Poff, gone. Jag har ett 12 år gammalt konto jag önskat få tillbaka men det är helt omöjligt.
Citera
2024-02-28, 19:23
  #17
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Läser ni aldrig användarvillkoren innan ni registrerar er på "sociala" medier? Dessa villkor kan även ändras när som helst, bara så att ni är medvetna om det.

Nej, jag har svårt att tro att väldigt få personer gör det. Dels är det inte helt rimligt för en vanlig privatperson att läsa igenom en text med juridisk text som dessutom är svår att förstå. Likväl så finns idag en ganska utbredd medvetenhet att nätverk, appar och olika tjänster samlar in allt om dig som användare. Så sådeles kan knappast någon idag anklagas för att vara omedveten om de ansluter sig t.ex till facebook. Medvetenheten var mycket lägre för ca 10 år sedan. Däremot är det ganska märkligt folk frivilligt fortsätter mot bättre vetande och dessutom ansluter till nya tjänster som TikTok osv. Man får höra alla sorters ursäkter. Beteendet liknar det som ett fruntimmer har som ständigt går tillbaka till sin karl som slår in skallen på henne stup i kvarten.

Användarvillkor kan ändras för i princip alla tjänster man använder och inget som är exklusivt för just sociala massmedier.

Jag skule råda trådskaparen att radera sitt konto och sin data. Inte hjälper du sig själv utan dessutom gör samhället en tjänst, varje person som avlutar sitt konto där gör platformen mindre attraktiv för andra personer att fortsätta vara där.
Citera
2024-03-03, 04:42
  #18
Avstängd
Ennyhets avatar
För er som vill ta bort Facebook konto så klicka på länken 👇🏼
https://sv-se.facebook.com/help/2245...lpref=uf_share
__________________
Senast redigerad av Ennyhet 2024-03-03 kl. 04:46.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback