Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-03-11, 01:18
  #37
Medlem
snillet_1s avatar
Sannegården finns i min kommun och upplevelsen är att det är ganska ojämnt. Det går liksom i perioder när det är gott och mindre gott. Vet inte om det beror på vem som bakar eller om de byter råvaror titt som tätt.
Citera
2024-03-11, 10:14
  #38
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Sannegården finns i min kommun och upplevelsen är att det är ganska ojämnt. Det går liksom i perioder när det är gott och mindre gott. Vet inte om det beror på vem som bakar eller om de byter råvaror titt som tätt.

Jag märker direkt när pizzadegen inte har jäst tillräckligt länge innan gräddning. Själva pizzan blir något seg att tugga och så att säga mer degig i konsistensen, lite svårt att förklara. Men detta gäller inte bara på Sannegården utan olika pizzerior jag varit på vid flera tillfällen.

Kan säga att det beror till stor del på om degen är bra eller dålig och om de snålar med för lite ost som gör så att kvaliten är bra eller inte. Toppings är detsamma även om kebaben skiljer sig från den enda dagen till den andra beroende på bra grillyta eller inte.
Citera
2024-03-11, 10:19
  #39
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Hört att deras kebabpizza är god så där är du nog inte ute och flyter.

Kebab rullen är riktigt bra, kebab tallriken är också ok. Kebab pizzan beror helt på degen för dagen, kan vara grymt bra en dag och nästa besök helt kass deg.

Bäst deg är en vardag typ måndag när få köper pizza för då har degen jäst tillräckligt länge. Helger så är det sådan åtgång på pizzor så degen smaker ojäst för dom hinner inte sätta en ny deg p.g.a att så många köper pizza
Citera
2024-03-11, 12:53
  #40
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Kebab rullen är riktigt bra, kebab tallriken är också ok. Kebab pizzan beror helt på degen för dagen, kan vara grymt bra en dag och nästa besök helt kass deg.

Bäst deg är en vardag typ måndag när få köper pizza för då har degen jäst tillräckligt länge. Helger så är det sådan åtgång på pizzor så degen smaker ojäst för dom hinner inte sätta en ny deg p.g.a att så många köper pizza

Sån pizza brukar vara seg och hård när den inte riktigt fått jäsa färdigt.
Citera
2024-03-11, 14:02
  #41
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Sån pizza brukar vara seg och hård när den inte riktigt fått jäsa färdigt.

Ja men precis. Pizzan luktar även ojäst deg eller så är det bara inbillning. Satte i mig ojäst pizza på ett favorit ställe för ett tag sedan, så det kan hända på varenda ställe. Såklart var det en lördag jag var där när det hände. När jag sedan köpte en pizza en vardag mitt i veckan var pizzadegen helt perfekt i smak och konsistens.
Citera
2024-04-01, 11:07
  #42
Medlem
Hoeullebecqs avatar
Nu händer det...

https://www.gp.se/krim/sannegardens-...4-374fa1301f3e

Citat:
Sannegårdens pizzeria köpte utrustning för miljonbelopp – av gängkopplad ekobrottsling

Efter att GP avslöjat brödernas kopplingar till släktnätverket Ali Khan och hur de kapat godiskedjan 4-gott, dömdes de till fängelse och näringsförbud.

Ändå kunde den yngre av ”godisbröderna” fortsätta sina affärer – genom nya bulvanbolag.

Nu kan GP avslöja att Sannegårdens pizzeria köpte köksutrustning för miljonbelopp av ekobrottslingen. Han planerade också en jätteaffär med NHL-stjärnan Mika Zibanejads hamburgerkedja Brödernas.

– Först och främst vet jag inte vad du pratar om, så det får du ta med någon annan, säger hockeystjärnan.
Citera
2024-04-02, 16:57
  #43
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Vad är det som är svenskt med Sannegårdens pizzor? I staden nära mig så är det utländska människor som driver Sannegårdens pizza, tvivlar på att det är svenska råvaror som används för den delen heller.
Ja. Det är Turkar som äger Sannegårdens Pizza.
Citera
2024-04-02, 17:04
  #44
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoeullebecq
Nu händer det...

https://www.gp.se/krim/sannegardens-...4-374fa1301f3e
Kan man tänka sig att det är mer brottslighet bakom Sannegårdens Pizzeria? Och dess märkvärdigt extremt snabba expansion av pizzerior över hela Sverige. 33st är de uppe i nu…

4gottbröder/ Ali Khan har de köpt köksutrustning av. Bara det gör ju att man väljer en annan pizzeria att köpa sin pizza ifrån. Samt ger en hint över vad vi har att göra med här.
Först ”luras” de med ett svenskt namn och den svenska flaggans färger. Och sedan avslöjas det att de gör stora affärer med väl dokumenterat kriminella avskumsklaner..

Turkar-ägare till Sannegårdens pizzeria
Finns det någon koppling till Foxtrotnätverken?
Foxtrot-Turkar.

Ska vi vara rädda för att det längre fram även kommer att bombas i de fastigheter och restauranger som har kopplingar till ägarna av Sannegårdens Pizzeria?
Var kommer pengarna egentligen ifrån för att kunna öppna så många pizzerior?
Är det tvätteriverksamhet, fiffel och båg som förekommer i restaurangkedjans olika lokaler?
Varför vill man öppna en stor restaurangkedja av pizzerior över hela Sverige? När det redan finns ett stort överskott av dom i varje stad och små orter…
__________________
Senast redigerad av Lillamig72 2024-04-02 kl. 17:25.
Citera
2024-05-04, 09:04
  #45
Medlem
olasvenssons avatar
Sannegården Pizzeria öppnar i Kungsbacka. Ersätter Kungspizzan. Det är bra.
Kabelgatan 2 i Kungsbacka.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback