Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-22, 00:59
  #1
Medlem
Ber om ursäkt om detta är i fel forum... Visste inte exakt vars jag skulle ställa den fråga (frågade igår på Sweclockers men fick inget svar, så provar här också)

Så jag tänkte lägga i mitt kort idag för att kunna köpa packs i ultimate team, Har aldrig haft problem tidigare men fick problem nu, får upp detta (och jag dubbelkollade och trippelkollade all information och allting stämmer. Har Swedbank)

"kontrollera din kreditkorts-/betalkortsinformation och försök igen" (Har försökt att båda lägga till igenom hemsidan och via PS5 store, utan att de fungerar, har inte testat paypal än dock)

(Brukar ta bort och lägga in mitt kort varje gång jag vill köpa någonting så jag själv får bättre koll och hinner tänka till en extra gång om jag VERKLIGEN vill köpa något.. för de kan SNABBT dra iväg igenom Ultimate team modes)

Kan jag ringa playstation Sverige/besöka banken på måndag och hoppas dom kan hjälpa mig?

Eller vad har ni andra för tips ni kan ge mig

Edit* Ändrade formuleringar och stavning
Citera
2023-10-22, 17:58
  #2
Medlem
tomatlarss avatar
Låter som att kortet har blivit svartlistat för att det har lagts till och tagits bort för många gånger. Sådant beteende triggar automatiska system för att hindra bedrägerier. Så du får nog höra av dig till banken och eller playstation för att reda ut det här.
__________________
Senast redigerad av tomatlars 2023-10-22 kl. 18:17.
Citera
2023-10-24, 18:05
  #3
Medlem
swebarbs avatar
Vad är det för slags kort då, är det giltigt än och öppet för internetköp ? Om inget annat funkar så får du väl ringa banken eller sony kundtjänst.

Det man enklast gör är att man spärrar kortet för internetköp i sin bank istället för att ta bort kortet och lägga in igen hela tiden.
Citera
2023-10-24, 18:14
  #4
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Skapa konto på Revolut och använd engångskort för dina enstaka köp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback