Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2023-10-07, 10:01
  #109
Avstängd
"Kvinnor är de absolut roligaste, bästa, mest stöttande personer som finns. Brains, beauty, funny bones – allt finns i kvinnor. Jag har aldrig i hela mitt liv skrattat åt en man.

Varför är killar så tråkiga?

Bra fråga. De har så tråkiga intressen. Jag har väl tyckt att någon man är rolig i verkligheten, men aldrig streamat en manlig komiker på Youtube och skrattat. Jag tycker att kvinnliga och bögiga referenser är mycket roligare än mansreferenser. Killar pratar inte om relationer, de pratar om sina intressen. Nu är jag generaliserande, folk kommer att bli sura, men det är ju så. När killar träffas på en öl, vad samtalar de om? Golf?!"

Edvin Törnblom, bögens röst på Flashback
Citera
2023-10-07, 10:04
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Jag tror det beror på att alla kvinnor som ser någotsånär bra ut eller bättre ändå sällan behövt humor för att bli omtyckta, medans kraven för män att klara sig socialt utan humor är betydligt högre.

Så män kommer i snitt vara lite roligare än kvinnor pga att de behöver vara det.
Fast oerhört fler män än kvinnor är socialt handikappade, oavsett utseende.
Citera
2023-10-07, 10:12
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast oerhört fler män än kvinnor är socialt handikappade, oavsett utseende.

Det har du rätt i. Men socialt handikappade män försöker eller har nog försökt tidigare att använda humor för att få vara med i sociala sammanhang. Så vi (Jag tillhör den gruppen) har viss övning i det, även om förmågan är kass.

En grej med humor jag märkte som barn var att om jag berättade mina "roligheter" till en annan pojke, och han återberättade dessa så skrattade andra, vilket på sätt och vis gav mig ett slags kvitto på att jag var inte helt humorlös ändå.
Citera
2023-10-08, 03:08
  #112
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast oerhört fler män än kvinnor är socialt handikappade, oavsett utseende.

De är socialt handikappade i dina ögon. Du är socialt handikappad i deras ögon.
Citera
2024-01-03, 22:38
  #113
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
"Kvinnor är de absolut roligaste, bästa, mest stöttande personer som finns. Brains, beauty, funny bones – allt finns i kvinnor. Jag har aldrig i hela mitt liv skrattat åt en man.

Varför är killar så tråkiga?

Bra fråga. De har så tråkiga intressen. Jag har väl tyckt att någon man är rolig i verkligheten, men aldrig streamat en manlig komiker på Youtube och skrattat. Jag tycker att kvinnliga och bögiga referenser är mycket roligare än mansreferenser. Killar pratar inte om relationer, de pratar om sina intressen. Nu är jag generaliserande, folk kommer att bli sura, men det är ju så. När killar träffas på en öl, vad samtalar de om? Golf?!"

Edvin Törnblom, bögens röst på Flashback
Här får du en kvinna som erkänner att hennes usp är att hon tycker att hon är såpass snygg att hon måste vara 100 % under bältet för det skapar överasknings-effekt (har vi sätt det mönstret tidigare) https://www.svtplay.se/video/8rQqQAw...night-stand-up
Kirsti Armstrong heter hon & anländer 12:10
__________________
Senast redigerad av Crapmagic 2024-01-03 kl. 22:43.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback