Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-29, 16:18
  #1
Medlem
kaffekoppens avatar
Hej FB, behöver lite hjälp!

Kom åt en inställning som gör att det alltid kommer upp ett litet svart
tangentbord när jag ska logga in på min MBA.

Denna funktion är iallafall helt onödig och oönskad numera, någon som vet hur jag ska ta bort den igen?

Tack!

Mvh.
Citera
2023-09-29, 17:30
  #2
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Hej FB, behöver lite hjälp!

Kom åt en inställning som gör att det alltid kommer upp ett litet svart
tangentbord när jag ska logga in på min MBA.

Denna funktion är iallafall helt onödig och oönskad numera, någon som vet hur jag ska ta bort den igen?

Tack!

Mvh.

Du har nog råkat slå på Hjälpmedelstangentbord. Klicka på Apple-menyn, välj Hjälpmedel och stäng av Hjälpmedelstangentbord.
Citera
2023-09-29, 17:31
  #3
Medlem
kaffekoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Du har nog råkat slå på Hjälpmedelstangentbord. Klicka på Apple-menyn, välj Hjälpmedel och stäng av Hjälpmedelstangentbord.

Nu fixade det sig!

Tusen tack.
Citera
2023-09-30, 10:16
  #4
Medlem
kaffekoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Du har nog råkat slå på Hjälpmedelstangentbord. Klicka på Apple-menyn, välj Hjälpmedel och stäng av Hjälpmedelstangentbord.

Hmm. Nu verkar det ändå som att jag ropade hej för tidigt igår...
Alltså, det går bra att avmarkera funktionen när jag väl loggat in, men så fort jag åter ska logga in så är den där igen, det där hjälpmedelstangentbordet. Oavsett hur många gånger jag än stänger av det i inställningar.

Blev smått desperat och ominstallerade MacOS Monterey igår, men såg ingen förbättring i sikte alls.

Kanske är det något systemfel som inte går att göra nåt åt nu, trots allt? 🤔
Citera
2023-10-02, 13:14
  #5
Medlem
kaffekoppens avatar
Är det ingen här som vet vad som kan vara fel på datorn?

Hade blivit otroligt glad om någon ville hjälpa mig lite, är ju knappast någon "techie" direkt....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback