Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-20, 01:01
  #1
Avstängd
Doctor.Umar2s avatar
Censur på Flashback? "Du har blivit avstängd av följande anledning: Ingen"

Tjena, mina damer och herrar. Det är jag igen, #Doctor.Umar.

Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Men ja, som det står i rubriken så har jag blivit avstängd från forumet av, that's right, "ingen anledning". Dessvärre upphör avstängningen aldrig.

Allt började i den här tråden: (FB) Kan flashback sätta stopp för dessa jävla bedragare? All infos finns. Där genererade en annan användare en off-topic kommentar riktad mot mig som hade absolut noll, FUCKING NOLL, förhållning och relation till vare sig TS eller mitt inlägg. För att väldigt kortfattat ange vad kommentaren handlade om så var det ett personangrepp gentemot mig. Därefter valde jag, som vilken normal flashbackare som helst, att anmäla inlägget från användaren. Jag vill också poängtera att jag meddelade användaren i fråga att hans inlägg inte hade något med mitt inlägg eller TS att göra och att jag rapporterade hens inlägg för off-topic. Sedan tar jag en kort runkpaus för att sedan återgå till Flashback. För nyfikenhets skull bestämde jag mig att gå tillbaka till tråden där hela ovannämnda händelse ägde rum och till min förvåning så är det mitt inlägg, där jag informerar användaren om hens felaktiga ageranden, som raderas. Och, you guessed it, hens inlägg som är glasklar och uppenbar off-topic kvarstår. Det är precis här jag blir butthurt och där något inom mig började koka. Vad gör jag efter? Jo, jag väljer att anmäla inlägget igen. Och här var jag, som jag har tidigare påpekat, riktigt förbannad. Jag skriver på klågomålet igen och jag förklarar det hela. Till slut väljer jag att avsluta det med att vara väldigt kritisk till beslutet och med att ange vad problemet var. Men även med hårda ord mot troligen moderatorn som vidtog dessa ovannämnda och felaktiga åtgärder. Med hårda ord menar jag ungefär så här: "Hormoderatorer..." Jag kallar det för dagen och jag går och lägger mig. Dagen efter, under lunchtid på jobbet, blir det dags att kika lite på Flashback och förberedda mig lite inför alla invandrarfientliga trådar/inlägg som jag kommer givetvis att stöta på (vi är ju trots allt på Flashback). Men här händer något som gör mig riktigt arg och irriterad. Det som händer är att mitt Flashback-konto blir avstängd utan någon anledning alls och avstängningen upphör aldrig. Som jag minns tydligt hade jag bara fått en varning sedan innan. Men that's it. Inget annat. Hur kan då mitt FUCKING KONTO STÄNGAS?

Jag tycker ärligt talat att slogan för Flashback, som går i stil med, "Yttrandefrihet på riktigt", borde tas bort omgående, då det snarare är tvärtom. Och jag är säker på att många användare här kan hålla med om det. Jag menar, hur vanligt är det egentligen med piss- och hormoderatorer som sitter där och är kåtsugen på att radera varenda FUCKING kommentarer som jag postar utan att meddela? Väldigt, väldigt vanligt, om du nu frågar mig. Och det är just därför jag kallar dem piss- och hormoderatorer. Det är precis det de är när de beter sig, agerar och handlar så här. Inget mer och inget mindre. Och nu när vi väl är inne på ämnet; vad gör administratörerna? Varför har de inte övervakning på deras hundar till moderator när de missbrukar sina befogenheter gång på gång? Runkar?

Men tillbaka till saken. Piss- och hormoderatorerna i forumdelen där händelsen tog plats består av följande: #Hamilkar, #blomvattnare, #Chantre och #Mapping. Jag vill få ett svar på hela företeelsen omedelbart. Annars tar jag detta vidare till administratörerna.

Kontot där jag har blivit felaktigt avstängd är #Doctor.Umar. Jag vill ha tillbaka mitt konto så snart som möjligt.

Tråden får eventuellt flyttas till rätt underforum vid behov.
2023-09-21, 19:36
  #2
Moderator
najass avatar
Kontot är avstängt pga upprepade brott mot 1.07.

Låst

/mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback