Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-15, 05:09
  #1
Medlem
GertBennys avatar
Hej Flashback.

Efter att senaste patchen (4.0) släpptes till spelet Warhammer Total War 3 så försvinner ljudet i spelet i intervaller. Först trodde jag det var att några mods ställde till det, men efter jag stängt av alla dessa och kör helt Vanilla så kvarstår problemet.

Jag har uppdaterade ljudrutiner och så vidare och mitt ljud fungerar felfritt om jag exempelvis lyssnar på Spotify eller kollar på Youtube. Spelet körs via Steam och jag har googlat och en del påstår att det kan vara något "overlay issue" med just steam. Själv har jag ingen anning.

Är det någon här som kan hjälpa mig så uppskattas det!
Citera
2023-09-15, 05:42
  #2
Medlem
GertBennys avatar
Mod kan ta bort tråden om han vill. Jag löste problem själv precis nu efter att haft det i två veckor typ och 15 minuter efter bett om hjälp här hehe.... Det var en webkamera med inbyggd mikrofon som på något sätt gjorde att ljudet blev konstigt. Kopplade bort kameran och nu fungerar ljudet utmärkt.
Citera
2023-09-15, 06:08
  #3
Medlem
hockexs avatar
Ta inte bort sånna här trådar, någon med liknande problem kommer säkert hitta hit efter lite googlande.
Citera
2023-09-18, 07:19
  #4
Medlem
GertBennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockex
Ta inte bort sånna här trådar, någon med liknande problem kommer säkert hitta hit efter lite googlande.

Nej det har du rätt i . Jag hittade ingen info via Google om att det var ett hårdvaruproblem utan trodde det var någon drivrutin som bråkade med senaste patchen ifrån spelet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback