Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-09-05, 22:40
  #13
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurs
Har man HDMI-control så kommer ens tv där hemma slås på när man spelar.

Då kan man slå av den medans man är på semester eller kanske försöka leva med att TVn står och drar några kronor i onödan medans man spelar, vet inte om det känns som något jätteproblem för nån som köper den här produkten, man är nog rätt medveten om precis vad den kan och inte kan göra före man lägger ut pengarna, och ingen väntar sig nog något annat än vad dom får.
Citera
2023-09-06, 05:27
  #14
Medlem
Kurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Då kan man slå av den medans man är på semester eller kanske försöka leva med att TVn står och drar några kronor i onödan medans man spelar, vet inte om det känns som något jätteproblem för nån som köper den här produkten, man är nog rätt medveten om precis vad den kan och inte kan göra före man lägger ut pengarna, och ingen väntar sig nog något annat än vad dom får.

Det är nog ganska stor risk att man glömmer det. Sedan är det också så att tvn stängs inte av när konsolen går i viloläge igen.
Citera
2023-09-06, 07:56
  #15
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurs
Det är nog ganska stor risk att man glömmer det. Sedan är det också så att tvn stängs inte av när konsolen går i viloläge igen.

Ja och vad är problemet då menar du? Förstår inte riktigt varför du skapade den här tråden, det känns som att du av någon anledning har försatt dig i en situation där du plötsligt behöver ha femhundra argument till varför man inte ska köpa en Playstation Portal, men du kan faktiskt bara strunta i det om du nu inte gillar produkten.

Jag kan tipsa att om man har problem med att komma ihåg enkla saker i sin vardag så kan man t ex använda sig av appen "påminnelser" på sin "smartphone", då behöver man inte stressa upp sig med känslan av att man konstant måste tänka på att inte ha TVn på i onödan.

Som sagt: De som köper en sån här sak är "gamers", i deras värld är det nog inte ett så jättestort problem att deras gaming-TV som står på halva dagarna råkar måsta stå på även en halv dag när dom inte är hemma, för att dom vill spela sina Tv-spel från semestern. Det blir några kronor till på elräkningen, utöver de kronor som dom redan betalar för TVn den månaden.
Citera
2023-09-07, 08:32
  #16
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurs
I så fall måste det vara något missförstånd. Jag kommer ihåg att jag läste om detta 2017, men prövade aldrig själv att logga in på ett sådant WiFi.

Det avser nog folk som försökt använda webbläsaren till att surfa internet som vanligt, finns vissa hacks man kan göra för att göra det, men den är annars bara avsedd för att komma åt eshopen och just olika nödvändiga signeringar online, webbmanualer etc.
Citera
2023-09-08, 20:11
  #17
Medlem
Kurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Ja och vad är problemet då menar du? Förstår inte riktigt varför du skapade den här tråden, det känns som att du av någon anledning har försatt dig i en situation där du plötsligt behöver ha femhundra argument till varför man inte ska köpa en Playstation Portal, men du kan faktiskt bara strunta i det om du nu inte gillar produkten.

Man skapar trådar för att diskutera det dem handlar om, man startar inte trådar för att prisa det man skriver om. Jag hade hellre sett att Sony lanserade en bärbar konsol med egen processorkraft.

Citat:
Jag kan tipsa att om man har problem med att komma ihåg enkla saker i sin vardag så kan man t ex använda sig av appen "påminnelser" på sin "smartphone", då behöver man inte stressa upp sig med känslan av att man konstant måste tänka på att inte ha TVn på i onödan.

Det är väldigt omständigt att slå på och av HDMI-kontroll på de flesta tv-apparater. Om jag startar mitt Playstation så startar hemmabioförstärkare och tv också. Du inser inte det orimliga i detta? Sony borde i alla fall göra en uppdatering på PS5ans mjukvara så att den inte kör HDMI-kontroll-start ifall den aktiveras av en Playstation Portal.

Citat:
Som sagt: De som köper en sån här sak är "gamers", i deras värld är det nog inte ett så jättestort problem att deras gaming-TV som står på halva dagarna råkar måsta stå på även en halv dag när dom inte är hemma, för att dom vill spela sina Tv-spel från semestern. Det blir några kronor till på elräkningen, utöver de kronor som dom redan betalar för TVn den månaden.

Det är ganska absurt att om man spelar Playstation på bussen på väg till jobbet så startar ens tv och hemmabiosystem och spelar upp ditt spelande i vardagsrummet.
Citera
2023-10-06, 22:57
  #18
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Produkten säljer ju ut så visst har den ändå fångat intresse. Frågan är om den fångar intresse över tid dock eller om det bars är ny produkt hype eller lägre produktion till release som gör att den säljer ut.
Citera
2023-11-19, 09:10
  #19
Medlem
arbeitmachtfreis avatar
Märkligt att den går för 199 euro (cirka 2100 sek) i övriga Europa men här har den prissatts till 3k 🤔
Citera
2023-11-22, 23:32
  #20
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbeitmachtfrei
Märkligt att den går för 199 euro (cirka 2100 sek) i övriga Europa men här har den prissatts till 3k 🤔
Svenska skatten som spökar i vanlig ordning säkert.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback