Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-09-03, 08:57
  #13
Medlem
Det är väl snabbverkande opiat? Så snabbt in, snabbt ut. Säg -ish 4 timmar?
Sen fattar jag inte heller varför tjack skulle vara bankat med fentanyl, men det är kanske den nya boogieman? Kidzen röker inte spicespetsat weed, de röker fentanylspetsat weed.
Citera
2023-09-03, 15:23
  #14
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklepios
Att något i Sverige skulle vara utblandat med fentanyl är osannolikt. Du behöver inte oroa dig, kanske ta en lägre dos nästa gång bara, låter som du fick i dig för mycket.


Med tanke på att det förekommit dödsfall där blåbär varit spetsat med fentanyl i Sverige är det inte alls osannolikt.
Citera
2023-10-31, 00:08
  #15
Medlem
Asklepioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Med tanke på att det förekommit dödsfall där blåbär varit spetsat med fentanyl i Sverige är det inte alls osannolikt.
Det lär vara ensataka aktörer som står för 100% att fuska på så vis.

Jag tror det är ett moment som över tid kommer vara lika vana

Förjävligt är det!
Citera
2024-01-07, 00:03
  #16
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Som USA gjorde med opiumet i Kina en gång i tiden.
*england
Citera
2024-01-07, 01:33
  #17
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av too-old-for-this
Tagit 4c-mar. Sist gång jag tog kom effekten efter 1 timmar och kände mig väldigt stimulerad kunna inte äta och knappt dricka. Denna gången tog det 3 timmar för att få effekt. men kan äta hur lätt som helst. Jag har lite svårt att andas och noddar typ. Känner mig harmonisk och euforisk. Jag tror kanske mitt pulver kan ha varit spetsat med fentanyl.

Men min fråga är: Hur vet man/känner man att man tagit något spetsat med fentanyl. Om jag t.ex. skulle ta tjack spetsat med fentanyl, skulle man märke det och på vilket sätt?

Men om du mår bra på drogen,varför ftåga. Är du rädd för att dö eller. För det är en risk man får ta som knarkare. Här i dag kanske borta imorgon. Lev fär stunden för du vet aldrig när den tar slut.
Citera
2024-03-13, 21:29
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Med tanke på att det förekommit dödsfall där blåbär varit spetsat med fentanyl i Sverige är det inte alls osannolikt.
exakt! sjukt farlgit inlägg! det har före kommit länge och det finns som sagt många döds fall som är orsakade av detta. Det viktigaste du kan göra om du inte testar själv med test kit som nån skrev om är att tänka att förra dosen kan ha varit utan fenta men att nästa kan ha blivit ut blandat med fenta och då måste du ta en liten dos först och inte slå på stort direkt liksom. naloxon (narcan) är bra att ha och att alltid ha en vän med som kan ringa efter hjälp. det kan vara oerhört stort skillnad på styrkan om du plötsligt får från en batch som är mindre bankad/utspedd så en måste vara försiktig varje gång!
Citera
2024-04-14, 18:15
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plananna
exakt! sjukt farlgit inlägg! det har före kommit länge och det finns som sagt många döds fall som är orsakade av detta. Det viktigaste du kan göra om du inte testar själv med test kit som nån skrev om är att tänka att förra dosen kan ha varit utan fenta men att nästa kan ha blivit ut blandat med fenta och då måste du ta en liten dos först och inte slå på stort direkt liksom. naloxon (narcan) är bra att ha och att alltid ha en vän med som kan ringa efter hjälp. det kan vara oerhört stort skillnad på styrkan om du plötsligt får från en batch som är mindre bankad/utspedd så en måste vara försiktig varje gång!

Fentanyl overdoser kan vara svåra och behandla , kräver mer naloxon än vid heroin överdos.
Ge inte heller naloxon i exsess, bara tillräckligt för och bryta andningsdepressionen.
Detta för att undvika framkalla en akut abstinens
Citera
2024-04-15, 10:56
  #20
Medlem
ja vad bra att du skrev det också, det är viktigt att tänka på men när det går fort så är det lätt att missa såklart
Citera
2024-04-16, 22:53
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av too-old-for-this
Folk blir väl mer beroende av det och vill köpa mer. Så då kan folk som säljer tjäna mer pengar. Men dom bryr sig inte ett skit om folk dör eller inte

Ja, för någon som köper tjack och förväntar sig att sitta vaken i 4 dagar men istället däckar kommer säkert att gå tillbaka och köpa mer av samma person.

Tror du på att folk stoppar fentanyl i halloween godis också?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback