Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-27, 17:55
  #1
Medlem
Hej, har en undran, driver bilförsäljning och undrar går det att få mitt pdf kontrakt till en writeable html fil? så att jag kan gå in i min sida med iPad och skriva avtal med kunder när jag är på resande fot?
Citera
2023-08-27, 19:24
  #2
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omerta96
Hej, har en undran, driver bilförsäljning och undrar går det att få mitt pdf kontrakt till en writeable html fil? så att jag kan gå in i min sida med iPad och skriva avtal med kunder när jag är på resande fot?
Testat Docusign, Verified, Scrive eller liknande tjänst?
Tror du är ute på hal is som företagare genom att försöka lösa det här själv, just signeringar är viktigt och inget man bör hålla på med själv.
__________________
Senast redigerad av Enterprise 2023-08-27 kl. 19:26.
Citera
2023-08-27, 19:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Testat Docusign, Verified, Scrive eller liknande tjänst?
Tror du är ute på hal is som företagare genom att försöka lösa det här själv, just signeringar är viktigt och inget man bör hålla på med själv.

https://www.pdfpro10.com/o/writer/LP/V1/nix/?product=pdfwriter&source=NIX&utm_source=google&ut m_medium=ppc&utm_term=adobe%20pdf%20writer_e&utm_c ontent=ad5&utm_campaign=OCNE-S_PDF-Writer

Edit: Signering exkluderad, får du lösa med att skriva ut dokumentet och sen skriva under, eller på annat sätt.
__________________
Senast redigerad av Knightor 2023-08-27 kl. 19:31.
Citera
2023-08-27, 19:31
  #4
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knightor
https://www.pdfpro10.com/o/writer/LP/V1/nix/?product=pdfwriter&source=NIX&utm_source=google&ut m_medium=ppc&utm_term=adobe%20pdf%20writer_e&utm_c ontent=ad5&utm_campaign=OCNE-S_PDF-Writer
So what? Det finns färdiga signeringstjänster för exakt det som TS eftersöker. Dessutom tjänster som är erkända som bevisning om det skulle bli oenighet om någon skrivit på ett kontrakt eller inte. Man ska inte som företagare pula med just detta själv.
Citera
2023-08-27, 19:40
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
So what? Det finns färdiga signeringstjänster för exakt det som TS eftersöker. Dessutom tjänster som är erkända som bevisning om det skulle bli oenighet om någon skrivit på ett kontrakt eller inte. Man ska inte som företagare pula med just detta själv.

Vi tolkar TS behov olika. Jag trodde TR bara behövde editera en PDF. Vi får se... det kanske är signeringen som är huvudproblemet, isf håller jag med dej.
Citera
2023-08-27, 22:26
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knightor
Vi tolkar TS behov olika. Jag trodde TR bara behövde editera en PDF. Vi får se... det kanske är signeringen som är huvudproblemet, isf håller jag med dej.

Du har rätt, ute efter kunna skriva / redigera pdf via Ipaden tänkte man kan göra en pdf till HTML sida sen skriva i alla kund uppgifter osv o sen typ spara filen
Citera
2023-08-28, 09:41
  #7
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omerta96
Du har rätt, ute efter kunna skriva / redigera pdf via Ipaden tänkte man kan göra en pdf till HTML sida sen skriva i alla kund uppgifter osv o sen typ spara filen

Du tänker bakvänt. Det du vill ha är en webbtjänst som spottar ur sig en PDF som du sen kan putta ut till en signeringstjänst.

Dvs. webbtjänst -> PDF istället för PDF -> webbtjänst -> PDF. Rimligen då en webbtjänst som är påkopplad på ditt CRM och kan mata ut SIE eller något annat som ditt bokföringsprogram kan käka.
Citera
2023-08-28, 10:32
  #8
Medlem
Har för mig att man kan göra allt sånt direkt i msword.
Citera
2023-08-28, 10:53
  #9
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omerta96
Du har rätt, ute efter kunna skriva / redigera pdf via Ipaden tänkte man kan göra en pdf till HTML sida sen skriva i alla kund uppgifter osv o sen typ spara filen
Kolla en tjänst som Scrive som har integrering med CRM. https://www.scrive.com/sv/losningar/integrationer
Du kan inte hålla på och sitta och skriva kundavtal med en PDF editor på en iPad (fattar du väl?)
__________________
Senast redigerad av Enterprise 2023-08-28 kl. 10:55.
Citera
2023-08-28, 16:28
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omerta96
Du har rätt, ute efter kunna skriva / redigera pdf via Ipaden tänkte man kan göra en pdf till HTML sida sen skriva i alla kund uppgifter osv o sen typ spara filen

Om vi bortser från hur du ska signera allt, så finns det olika alternativ.

Fixa ett program som kan editera PDF:er (finns appar för Ipaden, och program för dator)

Spara "grundPDF:en" direkt i Ipaden som ett vanligt dokument.pdf, hämta upp det när du behöver det, ändra uppgifterna och spara igen.

Behöver ju inte ligga på webben egentligen - men vill du ha det hämtbart därifrån så lägger du "grundPDF:en" som en länk på nån hemsida som du sedan laddar ner varje gång du behöver (du behöver fortfarande appen/programmet för att kunna redigera den), och sen sparar du dokumentet lokalt.

Fast - som nån annan skrev - om detta "bara" är ett avtal med information så kan man ju lika gärna göra det i typ Word, men vill du göra det direkt online så måste nån göra en hemsida med formulär åt dej (om du inte länkar ett dokument alltså).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback