Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-09-06, 07:03
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Allt har ju lugnat ner sig. Första gången jag klev in på soi 6 trodde jag att jag var på en annan planet.

Ja, första gången på Soi 6 var en upplevelse. Det var så stor skillnad från nu. Dom som kommer dit nu för första gången och tycker det är magiskt har ingen aning om hur det var för 15 år sen. Då, hundratals riktigt snygga brudar som vrålade "Sexy maaaaan", försökte dra in en i barerna, det gick knappt att komma igenom gatan. Oavsett vad så kom man fram med ett fånigt leende på läpparna och tillbaka till verkligheten när man kommit ner till Beach Road.

Samma sak om man var på WS och gick in Frog Bar. Svårt att inte samma fåniga leende kommer när hundratals tjejer skriker efter en där också, allra helst när man kom ett gäng killar som dagen innan spenderat friskt. Den stämningen som var under högsäsong, när högsäsong verkligen var högsäsong, det var i princip kö för att komma in på t.ex. Heaven Above, och när man väl kommit in så fanns oftast inga sittplatser kvar utan man fick stå och försöka att inte vara i vägen för personal och andra kunder.

Fullt trafikkaos också. Tog ofta 30 minuter från Pratamnak ner till WS även på MC då det var så mycket bilar och folk överallt.

En svunnen tid.
Citera
2023-09-06, 18:04
  #26
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Ja, första gången på Soi 6 var en upplevelse. Det var så stor skillnad från nu. Dom som kommer dit nu för första gången och tycker det är magiskt har ingen aning om hur det var för 15 år sen. Då, hundratals riktigt snygga brudar som vrålade "Sexy maaaaan", försökte dra in en i barerna, det gick knappt att komma igenom gatan. Oavsett vad så kom man fram med ett fånigt leende på läpparna och tillbaka till verkligheten när man kommit ner till Beach Road.

Samma sak om man var på WS och gick in Frog Bar. Svårt att inte samma fåniga leende kommer när hundratals tjejer skriker efter en där också, allra helst när man kom ett gäng killar som dagen innan spenderat friskt. Den stämningen som var under högsäsong, när högsäsong verkligen var högsäsong, det var i princip kö för att komma in på t.ex. Heaven Above, och när man väl kommit in så fanns oftast inga sittplatser kvar utan man fick stå och försöka att inte vara i vägen för personal och andra kunder.

Fullt trafikkaos också. Tog ofta 30 minuter från Pratamnak ner till WS även på MC då det var så mycket bilar och folk överallt.

En svunnen tid.
6:an var galet förr. Jag var där för ett tag sedan och det är förmodligen landets galnaste gata fortfarande. Men som förr blir det ju aldrig någonsin.
Citera
2023-09-06, 20:33
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Allt har ju lugnat ner sig. Första gången jag klev in på soi 6 trodde jag att jag var på en annan planet.
Det var en annan planet. Som beskrivits ovan så var det en LSD tripp utan LSD i kroppen.

Glömmer aldrig dessa nakna män som stod från fönsterna/balkongen ovanpå King Kong och viftade med snabeln.

Oslagbart och kommer nog aldrig åter igen tyvärr.
Citera
2023-09-06, 23:19
  #28
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Det var en annan planet. Som beskrivits ovan så var det en LSD tripp utan LSD i kroppen.

Glömmer aldrig dessa nakna män som stod från fönsterna/balkongen ovanpå King Kong och viftade med snabeln.

Oslagbart och kommer nog aldrig åter igen tyvärr.
Med den beskrivningen låter det mer som du besökte 7/1...
Citera
2023-09-06, 23:55
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Med den beskrivningen låter det mer som du besökte 7/1...
Håller med om att det lät lite bögigt kanske, men gillar NO RULES och om det är fittor, bröst eller kukar spelar ingen roll. Atmosfären på den gatan var obetalbar. Bara bröst såg man direkt från Corner Bar så där låg ribban.

Tror inte man får dom vibbarna idag tyvärr.
Citera
2023-09-07, 11:56
  #30
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Nej, stället ligger bland utomhusbarerna på samma sida som beefeater. Nong och Bells och allt vad de nu heter.
Dessa barer?
Sju minuter in i videon, snubben verkar tro att han hamnat på Soi Lengkee...

https://www.youtube.com/watch?v=KNkyTCjy6jE
Citera
2023-09-07, 12:24
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Med den beskrivningen låter det mer som du besökte 7/1...

Tror du menar 6/1

Men jag instämmer i att det aldrig blir som förr igen.
Otroligt vilka orgier som var direkt i barerna förr.
Det knullades direkt innanför ingången på den tiden det var
en riktig ingång med dörr. Dagens 'öppna' barer tillåter väl
endast knull en trappa upp.
Citera
2023-09-07, 18:21
  #32
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Nej, stället ligger bland utomhusbarerna på samma sida som beefeater. Nong och Bells och allt vad de nu heter.

Kanske du menar NID Bar,men snubben var ju MP i Thailand, bjöd friskt på Turkisk peppar (iallafall till frekventa gäster) fick till och med en MP Pike av honom som jag alltid använder när jag går igenom immigration i Thailand vissa höjer lite på ögonbrynen
Han drack sig rejält full och när baren stängde tog han bussen till Bangkok för dagliga tjänstgöringen,baren är ju nerlagd sedan länge (tror frugan slängde ut honom),men har en hel drös av goa bilder från den baren,Nån mer som minns den om det inte är den Lasse B nämner
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3551746

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback