Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2023-08-09, 14:42
  #49
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dallasmygel
Djuren dör annars, vi håller liv i alla defekta exemplar.
Jo, människan är nog världens mest defekta djur. Kanske någon katt- eller hundras också. Skapade av människan.
Citera
2023-08-09, 14:44
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Var ute och joggade i skogen häromdagen och träffade på en ekorre som satt på en gren. Söt förstås på ett nästan obeskrivligt sätt. Då slår det mig. Alla ekorrar jag sett i livet har varit just söta. Lite så med katter också, men har inte tyckt att precis alla är söta.

Med människor förhåller det sig helt annorlunda. Bara några få procent kan kallas söta, enligt hur jag uppfattar detta.

Hur kan det vara så?
Ekorrar är inget annat än råttor med ludna svansar. Låt dig icke förledas av deras gulliga attribut rätt vad det är sitter tänderna i din nacke.
Katter är för övrigt lika lömska varelser
Sen är ju söt en otroligt subjektiv bedömning. Du gillar väl helt enkelt håriga och ludna varelser
Citera
2023-08-09, 14:45
  #51
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Om människor vore lika håriga i ansiktet som en ekorre så skulle alla människor också va söta.

Tänk chebacca
Nej nej, håret hade varit otvättat och flottigt och spretat åt alla håll. Tänk tonåring.

Varför har inga djur problem med flott och smuts i pälsen? De kan ju inte slicka sig på huvudet och bli rena, men rena är de. Många frågor.
Citera
2023-08-09, 14:45
  #52
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realiserad
De gillar fågelägg, men det finns väl helt klart "värre" djur än ekorrar.
Fågeläggen och fåglarna bryr sig knappast om att ekorrarna är söta i människors ögon.
Citera
2023-08-09, 14:47
  #53
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Fågeläggen och fåglarna bryr sig knappast om att ekorrarna är söta i människors ögon.
Om jag varit liten som en mus: jag blir nog hellre uppäten av en ekorre än en tarantel.
Citera
2023-08-09, 15:01
  #54
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Om jag varit liten som en mus: jag blir nog hellre uppäten av en ekorre än en tarantel.
Om du som människa varit liten som en mus ja. Vi vet dock inget om vad en mus eller enbfågelunge uppfattar som sött.
Citera
2023-08-09, 16:21
  #55
Medlem
Hur söt är en ekorre som blir arg? Jag läste om en i Buckley, Wales som blev galen och skadade 18 människor.

Googla efter "angry squirrel" eller "psycho squirrel" så får ni se hur söta de små liven är när de blir arga.
Citera
2024-03-09, 23:47
  #56
Medlem
Lill-Anns avatar
Har aldrig kommit riktigt nära en ekorre förrän häromdagen. Den kom skuttande på trottoaren och passerade mig på bara en halv meters avstånd.

Hade diskussion med min mor om vad det kunde bero på. Ekorrar brukar hålla sig undan och det vi kunde komma fram till var att ekorren blivit tam. Kanske har folk i villorna matat den och den på så vis inte var rädd för mig.

Brukar vanligtvis se ekorrarna i skogen.

Den var söt, men lite väl storvuxen, tyckte jag allt.🐿️
Citera
2024-03-10, 15:30
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Om människor vore lika håriga i ansiktet som en ekorre så skulle alla människor också va söta.

Tänk chebacca

Verkligheten håller inte med om det!

https://www.google.se/search?sca_esv...ih=598&dpr=1.5
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback