Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-24, 10:43
  #205
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Skulle nog säga att ditt inlägg är definitionen på besserwisser?

Medans jag håller mig till fakta. Varför får du lista Ivy league men jag får inte lista topp-200 universitet i världen?

Vart har du själv studerat? Jag pluggade på KTH, ett av världens bästa lärosäten, helt gratis. En underbar tid.

Sluta överdriva så jäkligt kring Sveriges lärosäten.
Citera
2023-08-24, 11:05
  #206
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Sluta överdriva så jäkligt kring Sveriges lärosäten.
Aha, du har inte studerat.

200-topp-listan visar fakta och inte mina åsikter.
Citera
2023-08-29, 21:35
  #207
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Aha, du har inte studerat.

200-topp-listan visar fakta och inte mina åsikter.

Jodå vilket du naturligtvis vet om du sett mig skriva här inne, snare du som andas ”livets hårda skola”.
Citera
2023-11-19, 20:17
  #208
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
En sak värd att tänka på när man resonerar att Sverige håller på att gå åt helvete och att det är så otryggt för barnen; I många länder som nämnts här är risken att dö i trafikolycka många, många gånger högre än att bli mördad i Sverige. Det finns risker nästan överallt. De ser bara olika ut.
Skulle jag flytta utomlands skulle Norge ligga överst på listan. Spanien och Portugal är väl också skapliga länder om man kan språket eller är beredd på att ha en lite smalare arbetsmarknad att tillgå.
Även om risken att dö av skottlossning är låg. Så är livskvaliteten också låg i Sverige. T.ex. att behöva se babbar överallt man går. Skolan full med babbar. Ens barn börjar prata med blatte-dialekt i skolan. Etc. Visst, jag har inte dött av en kula i huvudet, men vad är detta för liv värt att leva.
Citera
2023-11-19, 20:20
  #209
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Dubai.

Du kan i princip lämna dina saker på stranden, gå hem och komma tillbaka efter 4 timmar och allt är kvar. Nolltolerans mot kriminalitet, hög servicegrad på allt och svenska skolor finns där med.
Tycker att Dubai låter allt mer lockande. Har tänkt att nästa semester får bli där, för att provsmaka staden och landet. Är själv kristen och högerextrem, men är trött på att Sverige upplevs allt mer som ett skithålsland. Har hört mycket gott om Dubai. Kan ju knappast ha en sämre framtid än Sverige.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3547604

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback