Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-08-12, 11:52
  #25
Medlem
Vad händer om man skapar ett företagskonto och skippar bokföring? Då bryr sig inte banken om transaktioner.
Citera
2023-08-12, 12:39
  #26
Medlem
Jag fick runt två miljoner swishat till mig i 1200kronors poster under 18 månader. Banken stängde ned mitt konto när jag inte svarade på brevet jag fått där dom uppmanade mig att berätta varför & för vad pengarna kommit. Så ditt problem blir snarare att du måste förklara varför pengarna kommer till dig, än att de kommer till dig.
Är allting lagligt & du kan visa detta finns inga bekymmer. I värsta fall får du kanske skatta på din inkomst.
Citera
2024-04-22, 05:39
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricTheRider
Skulle vilja veta hur man på bästa sätt kan hantera swish inkomster utan krångel.

Kan en grej och det är att låta köparna swisha till personer man känner som sedan swishar än.

Finns det fler saker man kan göra som ni kanske vet om? Summan är några 1000kr i veckan. Tack!


Vaska bilar på pappret, funkar inte i stort antal per år, men rätt bilar och samla summor i klump, då håller du nere summan men framför allt antal swishningar/insättningar. Samt har en laglig anledning till en Swish, ägarbyte på bilen registreras ju.


Bara en tanke som fungerar om man tänker efter o planerar.... Sen att man säljer bilen efter 1 eller 3 månader är en annan sak 🙂
Citera
2024-04-22, 05:41
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffatnhobby
Jag fick runt två miljoner swishat till mig i 1200kronors poster under 18 månader. Banken stängde ned mitt konto när jag inte svarade på brevet jag fått där dom uppmanade mig att berätta varför & för vad pengarna kommit. Så ditt problem blir snarare att du måste förklara varför pengarna kommer till dig, än att de kommer till dig.
Är allting lagligt & du kan visa detta finns inga bekymmer. I värsta fall får du kanske skatta på din inkomst.


Inte för att jag har med saken att göra.... Men varför inte vaska det genom ett äga en bil på pappret ett tag
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback