Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-19, 20:31
  #1
Medlem
Tänkte köra The Witcher: EE som jag har på Steam. Kört det förut för två år sen utan problem. Nu är det inget ljud i spelet. När jag går in på Sound Options i spelet är allt utgråat och jag kan inte ändra på något. Längst ner är Disable Sound ikryssat men det går inte att ändra på. Jag har kvar samma hårdvara som innan men kör Win11 istället för 10 som jag gjorde då.

Nån som har några tips? Alla drivrutiner är uppdaterade och jag har testat att installera om spelet.
Citera
2023-07-19, 20:35
  #2
Moderator
^Eazs avatar
Dator- och konsolspel --> Support (Spel)
/Moderator
Citera
2023-07-19, 21:13
  #3
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvilcrack
Tänkte köra The Witcher: EE som jag har på Steam. Kört det förut för två år sen utan problem. Nu är det inget ljud i spelet. När jag går in på Sound Options i spelet är allt utgråat och jag kan inte ändra på något. Längst ner är Disable Sound ikryssat men det går inte att ändra på. Jag har kvar samma hårdvara som innan men kör Win11 istället för 10 som jag gjorde då.

Nån som har några tips? Alla drivrutiner är uppdaterade och jag har testat att installera om spelet.



Gå in på spel mappen där du installerat spelet ta bort

dsound.dll

Bör fixa problemet
Citera
2023-07-20, 15:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Gå in på spel mappen där du installerat spelet ta bort

dsound.dll

Bör fixa problemet
Har testat det tipset redan. Filen finns inte i någon av katalogerna där Witcher är installerat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback