Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2023-11-07, 00:21
  #85
Medlem
NiV3Rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Det borde ju ha blivit lite bättre vad gäller laddare till iPhone då man från iPhone 15-serien kan använda en laddare med USB-C från en välkänd tillverkare som Samsung och Sony.

Sony 30W USB-C (XQZUC1B)

Vad gäller Apple original laddare så är det nog av yttersta vikt att man inte sträcker kabeln.
Tvärtom säger jag där! Apples kablar är ingen höjdare men lightning-kontakten är mycket bättre än den känsliga usb-c kontakten som jag och många andra haft problem med på mobiler.
Citera
2023-11-07, 18:40
  #86
Medlem
Själv tror jag att många upplever att apple-laddsladdar går sönder ofta just på grund av att de är så jäkla många sett till antal med människor som äger en sådan sladd. Det hade varit intressant om det funnits någon faktisk jämförelse mellan olika fabrikat.
Personligen har jag genom åren dragit igenom ett antal olika kablar, men har funnit att de ex ifrån anker (och nu även apple själva) som har tvinnad tråd över kabeln håller bättre. De som då gick sönder var snarare själva sladden än lightningkontakten. De "kablar" jag mest drog igenom var hörlurssladdar men detta känns rätt normalt då det lätt blev drag i sladden då man hade dem under tröjan.
Nu för tiden är problemet nästan egalt då jag i princip alltid laddar trådlöst, då även på en usbciphone.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback