Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 19:04
  #15253
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Men det är väl just inflationen som gör att andra ligor inte kan matcha PL lagen och måste acceptera "alla" bud som kommer från dom klubbarna. Vad ska man kalla det då? Bättre ord än dopade?

Vet att den har flest tittare och störst intresse, det enda jag hakade upp mig på var det höga snittet. Möjligheten att titta på matchen är ju långt ifrån samma sak som att någon faktiskt gör det, går någon omgång på en "gratiskanal" i USA så har ju hela USA möjligheten att se.

Nä PL har sprungit ifrån dom andra ligorna och det är ju inte så konstigt med tanke på hur det är upplagt. Hur mycket värvade Real för innan Chelsea började inflatera marknaden? Dom slog ju sina egna värningsrekord några år i rad i början på 00-talet.

Som sagt, jag förstår inte alls hur dom räknar fram dom där siffrorna. Det hade varit intressant att hitta info på exakt mängden tittare för varje match, men det kanske är omöjligt att veta exakta siffror förutom folk som streamar genom en betaltjänst?

Samtidigt så räknade dom ut att 2,2 miljoner amerikaner tittade på city-arsenal så på något sätt räknar dom ju 😁
Citera
Igår, 19:09
  #15254
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Nä PL har sprungit ifrån dom andra ligorna och det är ju inte så konstigt med tanke på hur det är upplagt. Hur mycket värvade Real för innan Chelsea började inflatera marknaden t.ex.? Dom slog ju sina egna värningsrekord några år i rad i början på 00-talet.

Som sagt, jag förstår inte alls hur dom räknar fram dom där siffrorna. Det hade varit intressant att hitta info på exakt mängden tittare för varje match, men det kanske är omöjligt att veta exakta siffror förutom folk som streamar genom en betaltjänst?
Jo, men om du kollar på vilka spelare Real värvade/värvar dyrt och jämför det med vilka som går för sjuka summor idag så inser du att Real gjorde/gör rena kapen. Bellingham och Mudryk kostade väl typ lika mycket. Zidane och valfri PL spelare.

Borde vara svårt att få några "riktiga" siffror, sedan ska man väl ta hänsyn till om någon bara råkar bläddra förbi snabbt eller sitter och kollar på matchen osv. Vi är överens om att det inte är några 640m i snitt iaf?
Citera
Igår, 19:17
  #15255
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Jo, men om du kollar på vilka spelare Real värvade/värvar dyrt och jämför det med vilka som går för sjuka summor idag så inser du att Real gjorde/gör rena kapen. Bellingham och Mudryk kostade väl typ lika mycket. Zidane och valfri PL spelare.

Borde vara svårt att få några "riktiga" siffror, sedan ska man väl ta hänsyn till om någon bara råkar bläddra förbi snabbt eller sitter och kollar på matchen osv. Vi är överens om att det inte är några 640m i snitt iaf?

Det Real betalade för Figo är vad Arsenal betalade för Rice i princip. Jag vill tro att La Liga hade varit mer intressant om dom följt PLs system med TV-pengar iaf, men det är ju omöjligt att veta. La liga var som hetast när det var Messi vs Ronaldo eran, dock endast 2 matcher/år i ligan som icke-fans verkligen ville se.

Ja, jag tror mer på att det är per omgång och inget annat. 🙃
Citera
Igår, 19:22
  #15256
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Det Real betalade för Figo är vad Arsenal betalade för Rice i princip. Jag vill tro att La Liga hade varit mer intressant om dom följt PLs system med TV-pengar iaf, men det är ju omöjligt att veta. La liga var som hetast när det var Messi vs Ronaldo eran, dock endast 2 matcher/år i ligan som icke-fans verkligen ville se.

Ja, jag tror mer på att det är per omgång och inget annat. 🙃
Hur tänker du då? Oavsett om det är så kan man väl säga att Figos prislapp från värsta rivalen som Ballon d'Or vinnare är mycket rimligare?
Smaksak, finns fler roliga lag utöver Real/Barca i La Liga.
Citera
Igår, 19:36
  #15257
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Hur tänker du då? Oavsett om det är så kan man väl säga att Figos prislapp från värsta rivalen som Ballon d'Or vinnare är mycket rimligare?
Smaksak, finns fler roliga lag utöver Real/Barca i La Liga.

Räknade på hur mycket pengarna var värda då och sen i dagens värde, inser dock nu att jag inte tänkte i pund när jag räknade. Så det stämmer mer att dom betalade lika mycket för Figo som Chelsea betalade för Mudryk. Men som sagt, priserna i fotbollen ökar mer och mer för varje säsong. Som du sa så fick man en ballon d'or vinnare för 20 år sedan som man får betala lika mycket för en hypad ukrainare idag. 🙃
Citera
Igår, 20:46
  #15258
Medlem
Det verkar som att West Ham är intresserad och förhoppningsvis gör sin första värvning för säsongen, Brasilianske mittbacken Fabrizio Bruno från Flamenco och landslaget ryktas till West Ham för ca 10 miljoner Pund.
Citera
Idag, 07:52
  #15259
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Grejen med ETH in eller ut är väl att dels finns det inga alternativ just nu som känns "wow", sen har ETH ett år kvar på sitt kontrakt och det behövs rensas i truppen oavsett vem som tränar laget. Denna säsongen blev inget vidare i ligan men en FA Cup är såklart trevligt oavsett hur mycket folk skrockar åt det. Dessutom var det extremt med skadeproblem denna säsongen och det är nog inte någon tränare som hade slutat top4 denna säsongen med Evans som en bärande mittback.

Det är ju inte som att fansen säger "ge ETH ett nytt 3 års kontrakt" utan mer rycker på axlarna och säger "han kan väl få köra sitt sista år, varför inte?". Personligen tror jag att det enda som händer med ett tränarbyte är att någon ny kommer in, ska vänja sig i rollen och få sin uppfattning om spelarna, laget är borta från top4 vid jul och en grupp fans kommer redan börja skrika efter nästa sparkning. De flesta fansen har inte tålamod att börja om på ny kula med McKenna eller Potter och verkligheten att detta är ett projekt, det kommer ta 3-4 säsonger (som det gjorde för Arteta) innan Man Utd slutar top4 igen.


Detta är tyvärr något vi ser i många klubbar, absolut att tränare har krav på sig men det kan ju ta en tid att sätta sin prägel på ett lag. Är väl väldigt sällan en tränare fungerar perfekt direkt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback