Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-25, 23:51
  #1
Medlem
Detta hände för typ 20 år sedan men undrar än idag. Rökte en joint hasch för första gången (inte rökt mera sedan dess). Efteråt upplevde jag det som att synen liksom laggade/hackade i slowmotion, typ som att spela ett dataspel på en kass dator. Samt upplevelsen att liksom se värden genom en skitig glasbubbla jag var instängd i. Detta satt i otroligt länge, månader eller år typ, minns inte längre.

Aldrig hört att man kan få hjärnskador eller liknande av att röka hasch en gång varför jag undrar vad som egentligen hände. Kan man få såhär om det vill sig illa eller är det mera troligt att det var något psykiskt som utlöstes? Eller kanske en kombo, har som sagt livslång historik av depression och ångest.

Någon som varit med om liknande?
Citera
2023-05-25, 23:59
  #2
Medlem
hockexs avatar
Kanske bara såg livet ur en annan synvinkel, behöver int vara så dramatiskt att kalla det för en n hjärnskada.
Citera
2023-05-26, 00:11
  #3
Avstängd
Jag rökte ofta under tonåren och upplevde aldrig några hallisar eller liknande mig veterligen. Ok ibland vart det lite märkligt när det var som om varenda snubbe man stötte på ”råkade också röka på” som om man gick med en röka radar eller liknande

Sen vart det uppehåll i flera år när jag träffade tjejen. Men sen börjades det igen och experimenterade med en del annat också. Märkte snart att smileys rörde på sig och så kunde jag höra som om det var i klang med det (alltså helt vanliga smileys, inga gifs), och alltså det hände när jag var nykter också. Det var i början på 2000-talet så anser mig ha växt ifrån de barnsligheterna nu men jag hade ett till långt uppehåll med cannabis faktiskt efter att jag hörde som om det var någon bakom mignoch som sade mitt namn. Fimpade direkt. Tog närmare tio år innan jag rökte igen och den gången (2013) så dröjde det inte många månader innan de låste in mig på psyk

Det finns en andevärld och man ska inte bryta lagen
Citera
2023-05-26, 00:42
  #4
Medlem
Airwave92s avatar
Tror du syftar på DPDR, derealization och depersonalization

Många har fått det på just cannabis, vissa har fått det permanent efter att endast ha rökt en gång, scary shit
Citera
2023-05-26, 00:44
  #5
Medlem
Ja det går få sådana problem av att röka en gång tyvärr.

Finns även många mediciner som kan ge liknande problem och man vet idag ännu inte riktigt varför.
Citera
2023-05-26, 00:58
  #6
Medlem
neiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locrian
Detta hände för typ 20 år sedan men undrar än idag. Rökte en joint hasch för första gången (inte rökt mera sedan dess). Efteråt upplevde jag det som att synen liksom laggade/hackade i slowmotion, typ som att spela ett dataspel på en kass dator. Samt upplevelsen att liksom se värden genom en skitig glasbubbla jag var instängd i. Detta satt i otroligt länge, månader eller år typ, minns inte längre.

Aldrig hört att man kan få hjärnskador eller liknande av att röka hasch en gång varför jag undrar vad som egentligen hände. Kan man få såhär om det vill sig illa eller är det mera troligt att det var något psykiskt som utlöstes? Eller kanske en kombo, har som sagt livslång historik av depression och ångest.

Någon som varit med om liknande?
Nej du får inte hjärnskador av flummiga tankar.
Citera
2023-05-26, 03:18
  #7
Medlem
Halkade bara in på denna tråden men tror jag vet vad du menar med att det hackar. Kan hända mig när jag är bakis eller väldigt trött. Det ser jag främst när min hund viftar på svansen. Då hackar alla snabba rörelser lite som när man filmade en gammal datorskärm. Jag lider sädesärlor av migrän och då kan detta uppstå. Har hört att man kan ha en migrän som inte gör ont men som sätter sig på synen på detta viset.
Citera
2023-11-30, 21:47
  #8
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locrian
Detta hände för typ 20 år sedan men undrar än idag. Rökte en joint hasch för första gången (inte rökt mera sedan dess). Efteråt upplevde jag det som att synen liksom laggade/hackade i slowmotion, typ som att spela ett dataspel på en kass dator. Samt upplevelsen att liksom se värden genom en skitig glasbubbla jag var instängd i. Detta satt i otroligt länge, månader eller år typ, minns inte längre.

Aldrig hört att man kan få hjärnskador eller liknande av att röka hasch en gång varför jag undrar vad som egentligen hände. Kan man få såhär om det vill sig illa eller är det mera troligt att det var något psykiskt som utlöstes? Eller kanske en kombo, har som sagt livslång historik av depression och ångest.

Någon som varit med om liknande?

Hände detta i Skåne.? Jag minns en sån incident. Efter 3-4 bloss på en joint var personen inte kontaktbar under en lång tid. Men han viftade i luften och sa att han såg blommor (?). Om jag inte minns fel var det första gången han testade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback