Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-09, 10:51
  #1045
Avstängd
förstår helt va du menar. har grov dyslexi och kan va därför det kan vara många felstavningar. men är ingen bortförklaring till minan dåligt formulerade meningar. antar att jag var trött samt lite stressad när jag skrev texten eftersom det var tänkt att övernattningen skulle ske bara några dagar bort.
Citera
2023-02-11, 02:39
  #1046
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kramdjur
Jag letade lite på nätet och hittade två saker att tipsa om:

Den här kartan https://nyatunnelbanan.se/wp-content...-sodermalm.png visar var de har sprängt klart (grönt) och var de ska spränga den närmaste månaden (orange)

Den här pdf:en https://nyatunnelbanan.se/wp-content...krivning_1.pdf innehåller en detaljerad beskrivning av bygget.

Man kan notera att de bygger en "service tunnel" längs med hela den underjordiska sträckan. Intressant. Det är väl dyrt men anses fördelaktigt?

Tror ni att man kan komma in genom arbetstunnlarna? När jag åkt förbi den på gullmars har den sett hyfsat öppen ut, bara man kommer över stängslet.
Då skulle man ju också kunna utforska servicetunnlarna som är kopplade, som i Sofia.

Hur mycket säkerhet borde man förvänta sig oman skulle försöka ta sig in? Jag tänker att det skulle vara svårt att montera kameror i arbetstunnlarna och kanske onödigt om man gör det ifall någon skulle komma in när de spränger eftersom arbetarna är där då. Men någon form av larm måste det väl finnas?

Annars kanske man kan ta sig in i Hammarby kanals arbetstunnel genom den mindre delen vid heliosgången som ska bli ventilation.
Citera
2023-02-11, 12:41
  #1047
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av info03
Tror ni att man kan komma in genom arbetstunnlarna? När jag åkt förbi den på gullmars har den sett hyfsat öppen ut, bara man kommer över stängslet.
Då skulle man ju också kunna utforska servicetunnlarna som är kopplade, som i Sofia.

Hur mycket säkerhet borde man förvänta sig oman skulle försöka ta sig in? Jag tänker att det skulle vara svårt att montera kameror i arbetstunnlarna och kanske onödigt om man gör det ifall någon skulle komma in när de spränger eftersom arbetarna är där då. Men någon form av larm måste det väl finnas?

Annars kanske man kan ta sig in i Hammarby kanals arbetstunnel genom den mindre delen vid heliosgången som ska bli ventilation.
Det är väldigt vanligt med övervakningskameror på byggarbetsplatser och ibland även larm.
Om det finns i arbetstunnlarna för tunnelbanan vet jag inte men det skulle förvåna mig mer om det inte finns än om det finns. Däremot lär det bara vara utanför/vid tunnelöppningen och inte där inne.
Citera
2023-10-02, 21:35
  #1048
Medlem
Fick reda på tunnlarna under slussen för ca ett år sedan, och har varit näst intill besatt av detta mytomspunna ställe. Trodde att jag hade läst och sett allt som berör UE:n i Slussen, men idag fann jag en "föreläsning" med Tarik och AKAY uppe på YT, där de pratar bland annat om slussen samt med en bild på målningarna i grottan. Väldigt intressant med lite bakgrund till det hela och aldrig sett ett såhär bra foto. Pratet om slussen börjar ca vid 9:20.

https://www.youtube.com/watch?v=7NhUVTPKWhg
Citera
2024-04-04, 20:32
  #1049
Medlem
Går det att komma ner i slussens underjord idag (2024) eller är alla ställen igenbommade? Det där lilla skjulet med en lucka under sängen som leder till Tariq bör väll vara låst också?
Citera
2024-04-19, 20:59
  #1050
Medlem
modellen.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm.v
Går det att komma ner i slussens underjord idag (2024) eller är alla ställen igenbommade? Det där lilla skjulet med en lucka under sängen som leder till Tariq bör väll vara låst också?
Verkar som allt är under en stor jävla byggarbetsplats just nu.. tyvärr
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback