Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-14, 19:18
  #337
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Din förmåga att förstå skriven text ligger på en utvecklingsstörd människas. Är du förståndshandikappad månne? För då ber jag om ursäkt.

Vad som JAG har tycke för? Var i helvete kan du utläsa det ur min text? Är du möjligen analfabet dessutom?

Nej, de låtarna som plockas fram för att generera pengar åt musikindustrin är inte alls självklart det som majoriteten vill höra. Har du ingen som helst aning om hur NÅGONTING fungerar här i världen?

De låtarna som lyfts upp är de låtarna som i kombinationen med artisten/erna bakom bedöms generera mest pengar.

Sen pumpas skiten ut till allmänheten och klättrar i listorna. Det betyder inte att de låtarna är bäst, eller att de är bra ens. Det betyder bara att någon/några har bedömt att den låten och artisten kan komma att generera mest pengar, så då satsar de på den artisten. Du bör sätta dig bakom skolbänken och lära dig hur världen fungerar.

Du är efterbliven på riktigt. Varför tror du att de genererar mest pengar ditt jävla mongolid. För att ingen vill lyssna på det? De generar pengar just för att det är vad majoriteten VILL lyssna på.

Pretentiösa människor som inte inser det bör avrättas (spirituellt, ni har ju ingen hjärna så det finns ingen kropp att döda).
__________________
Senast redigerad av Fojos 2024-04-14 kl. 19:23.
Citera
2024-04-14, 22:40
  #338
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Du är efterbliven på riktigt. Varför tror du att de genererar mest pengar ditt jävla mongolid. För att ingen vill lyssna på det? De generar pengar just för att det är vad majoriteten VILL lyssna på.

Pretentiösa människor som inte inser det bör avrättas (spirituellt, ni har ju ingen hjärna så det finns ingen kropp att döda).

Men VARFÖR vill de lyssna på det? Räcker inte din hjärna längre än så? Det är för att det är JUST de låtarna som marknadsförs av de stora skivbolagen.

Hade de istället marknadsfört helt andra låtar, ja, då hade folk lyssnat på DE låtarna istället.

Hur kan du inte förstå något så jävla enkelt?

Vet du inte hur samhället fungerar? Hur marknadsföring fungerar? Du är ju bra korkad alltså.
Citera
2024-04-18, 17:20
  #339
Medlem
ArgKiness avatar
Finns nån här som gör ai-musik och lägger upp på spotify?
Skicka tips till mig isåfall =p

edit: på svenska alltså
Citera
2024-04-18, 18:39
  #340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgKines
Finns nån här som gör ai-musik och lägger upp på spotify?
Skicka tips till mig isåfall =p

edit: på svenska alltså

Börjat göra för Youtube, men inte på svenska:

https://www.youtube.com/watch?v=zv8ysEsI5sk

https://www.youtube.com/watch?v=K4PX1j7Bj6M
Citera
2024-04-27, 20:32
  #341
Medlem
Ghibellinos avatar
Vi som lyssnar på "pretentiös" musik, har vi någon anledning att bry oss? Tänk Beethoven, Wagner, eller för att ta en nutida kompositör, Pärt.
Citera
2024-05-01, 16:22
  #342
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgKines
Finns nån här som gör ai-musik och lägger upp på spotify?
Skicka tips till mig isåfall =p

edit: på svenska alltså
Här finns köns-ai

https://open.spotify.com/playlist/18...e-X5huHkwUR2m3

🚽
Citera
2024-05-02, 20:01
  #343
Medlem
expanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Vi som lyssnar på "pretentiös" musik, har vi någon anledning att bry oss? Tänk Beethoven, Wagner, eller för att ta en nutida kompositör, Pärt.
Eftersom de LLM som används säkerligen är laddade med alla klassiska geniers mästerverk, så är det ju möjligt att någon random generering mixar ihop alla de geniala delarna av deras samlade mästerverk och trixar fram ett superbt mästerverk.
Rent teoretiskt sett då.
Om en oändlig mängd apor kan...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback