Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-05-01, 00:32
  #25
Medlem
fernebos avatar
Trist att Red Bull är så överlägsna, men det gläder mig att Perez ändå verkar kunna utmana Verstappen i år.
Citera
2023-05-01, 19:58
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Trist att Red Bull är så överlägsna, men det gläder mig att Perez ändå verkar kunna utmana Verstappen i år.
Fast frågan är hur mycket Perez egentligen utmannade och hur mycket det var Verstappen slå av på takten eftersom inget annat team ändå kan utmanna RB.
VER vet att över hela säsongen kan inte Perez utmanna. En "ärlig och fri" kamp ger bättre reklam än situationen som rådde i Mercedes där HAM alltid var nummer ett framför Bottas.
Citera
2023-05-01, 21:07
  #27
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Fast frågan är hur mycket Perez egentligen utmannade och hur mycket det var Verstappen slå av på takten eftersom inget annat team ändå kan utmanna RB.
VER vet att över hela säsongen kan inte Perez utmanna. En "ärlig och fri" kamp ger bättre reklam än situationen som rådde i Mercedes där HAM alltid var nummer ett framför Bottas.

Verstappen är världens idag bäste F1-förare och han sitter i den bästa bilen och jag är fullt medveten om att det inte kommer att bli lätt för Perez (som jag iofs anser är lite underskattad). Läget är ändå det att Perez bara ligger sex poäng efter Verstappen. Perez har två segrar och ett vunnet sprint och Verstappen två segrar. Så länge Perez kan hålla sig nära Verstappen i tabellen så lär inte Red Bull utfärda några stallorders.

Det som kommer att gynna Perez i år är att Red Bull är så överlägsna. Om Verstappen har otur och tvingas bryta så finns det ingen Ferrari som särskilt ofta kan hota Perez från att vinna. Säg tex att Verstappen har otur och tvingas bryta nästa tävling, samtidigt som Perez vinner. Då kommer Perez gå upp i VM-ledning och den kan han hålla i flera lopp framåt även om Verstappen skulle vinna ett par lopp på raken. Poängssyemet gör att det blir svårt att dra ifrån.

Tur och otur kommer också att spela in mer den här säsongen, men det är ändå värt att notera att Perez verkar köra med betydligt större självförtroende den här säsongen. Med det sagt så är naturligtvis ändå Verstappen storfavorit, men det vore ett misstag av honom att räkna bort eller underskatta sin stallkompis. Lägg till det att Verstappen redan tagit två titlar och att Perez lär vara otroligt sugen på sin första. Sånt spelar också roll.
__________________
Senast redigerad av fernebo 2023-05-01 kl. 21:11.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback