Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-04-22, 21:51
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Ska bli mycket intressant att se Brogan Walkers UFC debut också samt Usmans bror Muhammed Usman som båda medverkade i senaste säsongen av TUF.

Usman brorsan gjorde en riktigt kass säsong och vann tråkiga decissions över ännu sämre tungviktare men hade lite flyt och lyckades släcka Zack Pauga (som var säsongens bästa deltagare) med en Hail Mary haymaker i finalen.

Pauga har även han fått kontrakt nu och bantat ner sig till sin naturliga viktklass (LHW) och vann sin UFC debut för ett tag sedan.

Brogan Walker gjorde en riktigt stark insats bland damerna enligt mig men det räckte inte hela vägen till TUF vinst så det skall bli kul att se vad hon kan leverera i UFC.

Även Brady Hiestand känd ifrån TUF kommer att gå match på underkortet. I TUF såg han riktigt bra ut men torskade i finalen.

En trevlig och kompetent men väldigt ung och oerfaren kille så vi hoppas på en vinst för Brady.
Usman bror är helt överskattad enligt mig,har power,men thats it känns de som..
2023-04-22, 21:52
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Ska bli mycket intressant att se Brogan Walkers UFC debut också samt Usmans bror Muhammed Usman som båda medverkade i senaste säsongen av TUF.

Usman brorsan gjorde en riktigt kass säsong och vann tråkiga decissions över ännu sämre tungviktare men hade lite flyt och lyckades släcka Zack Pauga (som var säsongens bästa deltagare) med en Hail Mary haymaker i finalen.

Pauga har även han fått kontrakt nu och bantat ner sig till sin naturliga viktklass (LHW) och vann sin UFC debut för ett tag sedan.

Brogan Walker gjorde en riktigt stark insats bland damerna enligt mig men det räckte inte hela vägen till TUF vinst så det skall bli kul att se vad hon kan leverera i UFC.

Även Brady Hiestand känd ifrån TUF kommer att gå match på underkortet. I TUF såg han riktigt bra ut men torskade i finalen.

En trevlig och kompetent men väldigt ung och oerfaren kille så vi hoppas på en vinst för Brady.
Usman bror är helt överskattad enligt mig,har power,men thats it känns de som..men har över hört han har utvecklats otroligt sista månader hur man nu ska tolka det
2023-04-22, 21:54
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Inatt drabbar #3 Sergei Pavlovich och #4 Curtis Blaydes samman i Apex arena.

Ska den hårtslående ryssen vinna på KO än en gång eller ska Blaydes lyckas neutralisera honom med sin brottning?

Vinnaren får med största sannolikhet möta mästaren Jon Jones.

Vad tror Flashback? Diskutera och analysera utgången.

Antingen råjuckar blaydes ryssen hela fighten eller ryssen slår sönder samman blaydes innan 3rondrr
2023-04-22, 21:57
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Usman bror är helt överskattad enligt mig,har power,men thats it känns de som..
Ja han var fan inte bra någonstans under sin medverkan i TUF och vann bara tråkiga decissions över ännu sämre tungviktare och visade på 0 KO power.

Att han släckte Pauga i finalen handlade nog mer om flyt än slagstyrka dvs Luckyshot som satt klockrent.

Glad att Pauga ändå fick kontrakt då han borde ha varit den rättmätiga vinnaren och helt klart den bättre MMA fightern av de två.

Om Usman inte hade hetat just Usman i efternamn och haft en väldigt känd bror så tror jag inte ens att de hade haft med honom i TUF öht.
2023-04-22, 21:58
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Antingen råjuckar blaydes ryssen hela fighten eller ryssen slår sönder samman blaydes innan 3rondrr

Ja han måste nästan råjucka hela tiden. Släpper han upp ryssen är varende sekund farlig.
2023-04-22, 22:00
  #18
Medlem
Ska den fruktade ryssen lyckas hålla sig stående?
2023-04-22, 22:02
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Antingen råjuckar blaydes ryssen hela fighten eller ryssen slår sönder samman blaydes innan 3rondrr
Ja är Blaydes smart så går han på nedtagning efter nedtagning och försöker hålla det här på backen alt i clinch emot buren för blir han stående framför Pavlovich så slutar det på samma sätt som för Tai Tuivasa dvs på TKO efter typ 54 sekunder 😢

Typisk striker vs grappler match men med den lilla passusen att den här strikern har sinnesjuk dynamit i händerna 👊
2023-04-23, 00:16
  #20
Medlem
Hiestand gör det och plockar hem en TKO i tredje ronden mot en extremt mycket mer erfaren och äldre fighter.

Lite mer erfarenhet och träning på att gå sömlöst ifrån striking till brottning så kan han bli riktigt jobbig men han är ung fortfarande, endast 23 år gammal.

Francis "Fire" Marschall ( en annan DWCS produkt) är nära på att strypa ut Gomis men torskar på split.

Inget att skämmas för då Gomis tävlat på hög nivå i Sanda innan han växlade om till MMA vilket är en fin bas.

Gomis är jobbig med sitt fotarbete, längd, räckviddsövertag och snabbhet och har dessutom besegrat våran svenska MMA fighter Tobias Harilla i Cage Warriors pre UFC.

Mohammed Usman slår Tafa på dessicion och har verkligen utvecklats sedan tiden i TUF även om han fortfarande står sig slätt emot HW eliten men kul för honom.
2023-04-23, 00:44
  #21
Medlem
Norma Dumont slår Karol Rosa ( som pensionerade vår svenska Lina Länsberg) på decission och lär nu få (o)turen att möta Amanda Nunes för FW bältet.

Personligen så tyckte jag att Rosa vann men det tyckte inte domarna.
2023-04-23, 22:35
  #22
Medlem
Ok där satt den Pavlovich gör processen kort med Blaydes.

Stoppar det enda nedtagningsförsöket och slår ut honom ståendes med fin teknik och ren råstyrka.

Slår Jones Stipe nu så kommer det bli svettigt om han inte kan plocka ner Pavlovich direkt eller kontrollera honom emot buren.

Nu tror jag att Jones reder ut den matchen om den blir av men det kan bli svettigt om Pavlovich får träff direkt.

Förmodligen en av de mest hårdslående fighterserna i HW divisionen nu efter att Ngannou lämnade.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback