Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-01, 20:56
  #1
Medlem
0xgh64s avatar
Tjoo, börjar med att vet inte om detta är rätt forum. Men försöker fixa en Google dork som söker efter ett item inom en websida, som måste innehålla 4x av intext: ‎‎(attributen till itemet jag söker), eller då alternativt nått annat en intext.

Simpelt sagt site:website.com/listing/item intext:attribut hittar jag itemet jag söker med attributen jag söker, men med 1-4 av attributerna (det är en lista av items) och behöver att varje sökning har 4x (samma attribut) alltså skippar alla items som har under 4. Har testat fixa några men inte fått resultatet jag söker.

Eller är ett webscraping script enda/enklaste vägen? Har i princip ingen erfarenhet av Google dorks och ber om ursäkt för luddig beskrivning men vill inte ge ut för mycket detaljer.
__________________
Senast redigerad av 0xgh64 2023-04-01 kl. 21:00.
Citera
2023-06-25, 18:37
  #2
Avstängd
Karlaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0xgh64
Tjoo, börjar med att vet inte om detta är rätt forum. Men försöker fixa en Google dork som söker efter ett item inom en websida, som måste innehålla 4x av intext: ‎‎(attributen till itemet jag söker), eller då alternativt nått annat en intext.

Simpelt sagt site:website.com/listing/item intext:attribut hittar jag itemet jag söker med attributen jag söker, men med 1-4 av attributerna (det är en lista av items) och behöver att varje sökning har 4x (samma attribut) alltså skippar alla items som har under 4. Har testat fixa några men inte fått resultatet jag söker.

Eller är ett webscraping script enda/enklaste vägen? Har i princip ingen erfarenhet av Google dorks och ber om ursäkt för luddig beskrivning men vill inte ge ut för mycket detaljer.

site:website.com/listing/item intext:attribut{4}

Som shell.

Kod:
echo website.com{,,,,}
website.com website.com website.com website.com website.com

Eller javascript

Kod:
var query = "site:website.com intext:'attribut attribut attribut attribut'";
var searchUrl = "https://www.google.com/search?q=" + encodeURIComponent(query);

window.location.href = searchUrl;
__________________
Senast redigerad av Karlao 2023-06-25 kl. 18:41.
Citera
2023-06-25, 18:44
  #3
Medlem
Enterprises avatar
Vad är Google Dork förresten?
Citera
2023-06-25, 19:00
  #4
Avstängd
Karlaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Vad är Google Dork förresten?

Det är ett sätt att söka efter information på Google som Google kanske har indexerat utan att ägaren vet om det. Det brukade vara effektivt förr i tiden, men numera är det välkänt och det krävs att man kommer på något specifikt för att lyckas hitta något meningsfullt på de stora sökmotorerna. Till exempel, om du vill hitta öppna VNC-servrar kan du använda något som: 'VNC Desktop' inurl:5800 - Som shodan fast via Google enkelt förklarat.

https://gbhackers.com/latest-google-dorks-list/
Citera
2023-07-17, 21:48
  #5
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0xgh64
Tjoo, börjar med att vet inte om detta är rätt forum. Men försöker fixa en Google dork som söker efter ett item inom en websida, som måste innehålla 4x av intext: ‎‎(attributen till itemet jag söker), eller då alternativt nått annat en intext.

Simpelt sagt site:website.com/listing/item intext:attribut hittar jag itemet jag söker med attributen jag söker, men med 1-4 av attributerna (det är en lista av items) och behöver att varje sökning har 4x (samma attribut) alltså skippar alla items som har under 4. Har testat fixa några men inte fått resultatet jag söker.

Eller är ett webscraping script enda/enklaste vägen? Har i princip ingen erfarenhet av Google dorks och ber om ursäkt för luddig beskrivning men vill inte ge ut för mycket detaljer.

Du har uttryckt frågan lite otydligt, men prova:

Citat:
Citat:
site:website.com intext:"attribute attribute attribute attribute" inurl:/listing/item
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback